کد خبر: 438393
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۸:۲۵:۱۸
| |

ارتش سایبری ترکیه حملات خود را علیه امارات و اسرائیل افزایش داده است

روزنامه اورشلیم پست نوشت که ارتش سایبری ترکیه از ژوئن حملات خود را علیه امارات، اسرائیل، یونان و ارمنستان افزایش داده است.

ارتش سایبری ترکیه حملات خود را علیه امارات و اسرائیل افزایش داده است
کد خبر: 438393
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۸:۲۵:۱۸

اعتمادآنلاین| روزنامه اورشلیم پست در گزارشی نوشت: هر روزنامه‌نگار یا فعالی که از سیاست‌های خارجه ترکیه انتقاد یا فعالیت‌های طرف‌هایی مثل کردها را پوشش می‌دهد طی سال‌های گذشته عادت کرده که در معرض حملاتی در پایگاه‌های اجتماعی به ویژه توییتر از سوی حساب‌های مورد حمایت ترکیه قرار گیرد.

این روزنامه نوشت، بیشتر این حساب‌ها به نظر می‌رسد جعلی باشند. هر کدام از آن‌ها ده‌ها و گاهی صدها فالوور دارند و همان اطلاعات را به ویژه درباره اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه منتشر می‌کنند.

در این گزارش آمده است: بیش از 700 حساب در توییتر در ماه ژوئن مرتبط با حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه رصد شد اما از آن زمان فعالیت‌های ارتش سایبری در پایگاه‌های اجتماعی افزایش یافت و از مداخله‌ها و تهدیدات ترکیه علیه اسرائیل، امارات، یونان، ارمنستان و کشورهای دیگر استقبال می‌کرد.

این روزنامه نوشت، به نظر می‌رسد حساب PRO-Ankara که در انجام حملات سایبری متخصص است حساب‌هایی را در امارات مورد هدف قرار داده که از امضای توافق صلح با اسرائیل حمایت یا از ترکیه انتقاد می‌کرد.

پست‌های منتشر شده معمولا شامل تصاویری از حکام عثمانی و عبارت‌هایی در حمایت از دولت عثمانی یا تصاویری از پرچم‌های کشورهای مسلمانی است که ترکیه آن‌ها را هم‌پیمان می‌داند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها