کد خبر: 437990
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۰:۱۲:۴۰
| |

اعتراض چین به حضور آمریکا در دریای چین جنوبی

چین اعلام کرد، ناوها و جنگنده‌هایی را برای رهگیری ناوشکن آمریکایی با موشک رهگیر در دریای چین جنوبی مستقر کرده است.

اعتراض چین به حضور آمریکا در دریای چین جنوبی
کد خبر: 437990
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۰:۱۲:۴۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش آزادی‌بخش خلق چین عبور ناوشکن آمریکایی جان اس.مک‌کین را از آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی و ورود به حریم آبی چین را در نزدیک جزایر پاراسل در جریان جدیدترین ماموریت آزادی کشتیرانی از سوی نیروی دریایی آمریکا متهم کرد که هدفش انکار خواسته‌های دیرپای پکن در این آبراه استراتژیک است.

سخنگوی بخش جنوبی ارتش آزادی‌بخش خلق چین اعلام کرد، پکن از واشنگتن خواسته تا به چنین رفتاری پایان دهد و آن را هژمونی آشکار ناوبری و تحریک نظامی می‌داند که به صورت جدی، نقض‌کننده حق حاکمیت ارضی و منافع امنیتی چین است و به شدت صلح و ثبات در دریای چین جنوبی را به مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: ما به آمریکا تاکید داریم تا هر چه سریعتر چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را متوقف و عملیات دریایی و هوایی خود را کنترل و مدیریت کند تا باعث بروز درگیری‌های احتمالی نشود.

چین تقریبا بر تمام دریای چین جنوبی ادعا دارد و همچنین تایوان، فیلیپین، برونئی، مالزی و ویتنام هم مدعی مالکیت در آنجا هستند. درگیری بین چین و اندونزی بر سر فعالیت‌های کشتی‌های ماهیگیری چینی، نیروی دریایی و گارد ساحلی در داخل منطقه ویژه اقتصادی اندونزی شدت گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها