کد خبر: 436908
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۳:۵۹:۰۴
| |

دبیرکل اتحادیه عرب:

اردوغان علیه مصر، سوریه، عراق و لیبی مداخله نظامی می‌کند

دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد، مداخله‌های ترکیه در منطقه پایان خوبی نخواهد داشت.

اردوغان علیه مصر، سوریه، عراق و لیبی مداخله نظامی می‌کند
کد خبر: 436908
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۳:۵۹:۰۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت: ترکیه وارد اختلافات شدیدی با طرف‌های منطقه‌ای و ابرقدرت شده است تا حدی که این مداخله‌ها هرگز پایان خوبی برای این کشور و رهبران آن نخواهد داشت. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه علیه مصر، سوریه، عراق و لیبی مداخله نظامی می‌کند.

وی گفت: اردوغان حتی در قفقاز مابین آذربایجان و ارمنستان هم مداخله می‌کند. برخوردهایی با یونان و قبرس دارد و در مدیترانه شرقی بر سر گاز می‌جنگد همین مسئله باعث شده است کشور ابرقدرت و پرنفوذی مثل فرانسه جنگنده‌هایی را برای انجام رزمایش‌ها با قبرس اعزام کند. همچنین ناوهواپیمابر خود را که وزن آن 85 هزار تن و حامل 100 جنگنده است، به مدیترانه شرقی بفرستد.

وی گفت: حتی ایتالیا که بسیاری از مواضع اردوغان را درک می‌کرد به فرانسه پیوسته و همگی اکنون به اردوغان می‌گویند که مجازاتت خواهیم کرد. بسیار از خودم سؤال می‌کنم من اگر یکی از معاونان اردوغان بودم آیا نباید صراحتا این مسئله را به او گوشزد می‌کردم؟

ابوالغیط در مصاحبه با شبکه "صدی البلد" گفت: کمیته‌هایی در اتحادیه عرب هستند که 10 سال گذشته و دنبال منشور هستند و هیچ گشایشی در این مسئله تا امروز حاصل نشده است. رهبران ارشد اروپا و جهان منشور سازمان ملل و اتحادیه اروپا را تهیه کردند. برخی خواهان انحلال اتحادیه عرب هستند. باید تغییری در روند فعالیت این اتحادیه از طریق یک اراده واقعی حاصل شود.

وی گفت: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل آنچه را که استحقاقش را ندارد، می‌دهد.

نگران مسئله فلسطین و فلسطینی‌ها نیستم چراکه بالاترین سطح تحصیل و بیشترین میانگین آموزش عالی در سطح کشورهای عربی در فلسطین است. فلسطینی‌ها هرگز از اراضی‌شان کوتاه نمی‌آیند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها