کد خبر: 432800
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۵:۰۵:۰۵
| |

ارتش اسرائیل تسلیم پافشاری آمریکا برای فروش اف-35 به امارات شده است

منابع نظامی اسرائیلی اعلام کردند، ارتش اسرائیل در برابر پافشاری آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات تسلیم شده است.

ارتش اسرائیل تسلیم پافشاری آمریکا برای فروش اف-35 به امارات شده است
کد خبر: 432800
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۵:۰۵:۰۵

اعتمادآنلاین| روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در این باره به نقل از منابع نظامی اسرائیلی نوشت، فرماندهان ارتش اسرائیل قانع شده‌اند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم موافقت خود را درباره قرارداد با امارات به آمریکایی‌ها به عنوان بخشی از تلاش‌های صورت گرفته برای توافق صلح میان امارات و این رژیم اعلام کرده است. برای همین دیگر اعتراض ارتش فایده‌ای ندارد و چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر این معامله و استفاده کردن از فرصت برای تقویت توافق‌های نظامی میان اسرائیل و آمریکا و افزایش حمایت آمریکا و تجهیز ارتش اسرائیل به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها ندارد.

نتانیاهو امروز برای شرکت در مراسم امضای توافق صلح با امارات و بحرین به واشنگتن می‌رود. این مراسم فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

به گفته دفتر نتانیاهو، وی چهار روز در آمریکا خواهد بود و دیدارهای مهمی از جمله با رهبران اقلیت یهود خواهد داشت. طولانی شدن سفر به درخواست حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفته تا نتانیاهو اقلیت یهود را برای رای دادن به ترامپ ترغیب کند. بیش از 70 درصد یهودیان به حزب دموکرات و نامزدهایش رای می‌دهند و ترامپ می‌خواهد این واقعیت را تغییر دهد.

به گفته منابع، نتانیاهو با مسؤولان آمریکایی از جمله نمایندگان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره جبران معامله تسلیحاتی با امارات به نفع اسرائیل صحبت خواهد کرد. احتمالا این موضوع را در دیدار با ترامپ مطرح خواهد کرد.

در این باره روزنامه "یسرائیل هیوم" نوشته است، نتانیاهو تاکید خواهد کرد که فرماندهان ارتش بسیار نگران فروش سلاح پیشرفته نه فقط به امارات بلکه به سایر کشورها هستند. آن‌ها نگرانند این تحول به یک سنت تبدیل و مسابقه تسلیحاتی در منطقه ایجاد شود. این مساله بر برتری نظامی اسرائیل بر ارتش‌های منطقه تاثیر دارد و این خلاف تعهدات آمریکاست که گفته مانع این مساله می‌شود.

به گفته منابع، فرماندهی نظامی در تل‌آویو اخیرا گفت‌وگوهایی را برگزار و در پایان با تلاش برای حفظ برتری نظامی اسرائیل بر ارتش‌های منطقه موافقت کرده است. بخشی از این گفت‌وگوها با حضور مسؤولان آمریکایی انجام شده است. دو طرف وارد مذاکرات درباره سلاح‌های مدنظر اسرائیل از جمله بالگردها و بمب‌های هوشمند شده‌اند. اما ارتش اسرائیل هنوز لیست تقاضای خود را تکمیل نکرده است.

همچنین وزیران خارجه بحرین و اسرائیل در گفت‌وگوی تلفنی بر بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو طرف در تل‌آویو و منامه بعد از امضای توافق صلح و برقراری پروازهای مستقیم میان دو طرف تاکید کردند.

در این راستا، دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید با مرکز علوم وایزمن توافقی را برای همکاری میان این دو موسسه آکادمیک در زمینه‌های مختلف امضا کردند. این توافق بین موسسات پژوهش‌های عالی میان امارات و اسرائیل در نوع خود اولین به حساب می‌آید و زمینه را برای تبادل دانشجو و برگزاری همایش‌های علمی و کنفرانس‌ها فراهم می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها