کامالا هریس:

واقعیت امروز آن است که ما دو سیستم پیگیری عدالت در آمریکا داریم

نامزد دموکرات‌ها برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا اذعان کرد، در این کشور بین سفیدپوستان و رنگین‌پوستان تبعیض وجود دارد و طی نسل‌های متمادی آنها شاهد دو نظام قضایی متفاوت بوده‌اند.

واقعیت امروز آن است که ما دو سیستم پیگیری عدالت در آمریکا داریم
کد خبر: 431268
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۳:۵۹:۱۳

اعتمادآنلاین| کامالا هریس گزینه معاونت جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ضمن رد اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و ویلیام بار وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، به وجود تبعیض‌های ساختاری و نژادپرستانه در نظامی قضایی علیه سیاه پوستان و رنگین پوستان این کشور اذعان کرد.

این سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا که دومین سناتور آفریقایی‌تبار مجلس سنا به شمار می‌آید، در یک مصاحبه اعلام کرد که ترامپ و بار در مسائل مربوط به نژادپرستی در سیستم قضایی آمریکا «کل وقتشان را صرف مسائل کاملا غیرواقعی می‌کنند».

به گزارش پولیتیکو، معاون بایدن در مصاحبه با سی‌ان‌ان به اظهارات اخیر وزیر دادگستری آمریکا که گفته بود در آمریکا دو نظام و سیستم قضایی برای سفیدپوستان و سیاه پوستان وجود ندارد، واکنش نشان داد.

هریس گفت: «واقعیت امروز آمریکا آن است که ما طی نسل‌های (متمادی) شاهد بوده‌ایم که ما دو سیستم پیگیری عدالت در آمریکا داریم».

گزینه دموکرات‌ها برای منصب ریاست جمهوری آمریکا افزود: «من فکر نمی‌کنم اغلب افراد منطقی که دارند به واقعیت‌ها توجه می‌کنند، در این موضوع که اختلافات نژادی و همچنین یک سیستمی که در آن نژادپرستی وجود دارد، تردید داشته باشند».

ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا در مصاحبه روز چهارشنبه با سی‌ان‌ان مدعی شده بود، اگرچه مواردی از رفتارهای متفاوت سیستم قضایی با افراد رنگین پوست وجود دارد اما سیستم قضایی آمریکا ذاتا نژادپرست نیست.

کامالا هریس که پیش از عهده‌دار شدن منصب سناتور مدتی دادستان ایالت کالیفرنیا بود، درباره «جیکوب بلیک» جوان سیاه پوست و 29 ساله اهل شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین هم صحبت کرد و خواستار تعقیب قضایی و محاکمه افسر پلیس سفیدپوست عامل تیراندازی به او شد.

جیکوب بلیک در جریان اعتراضات اخیر در شهر کنوشا و در حالی که غیر مسلح بود، هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و از ناحیه کمر به پایین فلج شد.

معاون بایدن درباره فلج شدن بلیک گفت: «من در موقعیتی نیستم که اطلاعات کاملی از این موضوع داشته باشم اما بر اساس آن چیزهایی که دیده‌ام، به نظرم باید اتهام‌های قضایی (علیه پلیس ضارب) در نظر گرفته شود».

خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان از کامالا هریس درباره خفگی دانیل پرود سیاه پوست 41 ساله آمریکایی در شهر راچستر و تعلیق یک گروه از نیروهای پلیس به دلیل خفه کردن پرود سوال کرد.

گزینه دموکرات‌ها برای منصب معاونت ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال اعلام کرد که او انتظار دارد دادستان ایالتی «همه شواهد را بررسی کرده و تصمیم درست را بگیرد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها