کد خبر: 430362
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۲:۵۷:۴۹
| |

رقابت بر سر انتخاب نخست وزیر آینده ژاپن

گزارش ها حاکی است رقابت بر سر انتخاب رهبر حزب اصلی حاکم لیبرال دموکرات ژاپن بالا گرفته است رسانه ها می گویند برنده این رقابت، جانشین «آبه شینزو» نخست وزیر خواهد شد که هفته گذشته به دلیل بیماری استعفای خود را اعلام کرد.

رقابت بر سر انتخاب نخست وزیر آینده ژاپن
کد خبر: 430362
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۲:۵۷:۴۹

اعتمادآنلاین| در میان پیشتازان این رقابت یوشی هیده سوگا سخنگوی ارشد دولت، موج بزرگی از حمایت را دریافت کرده که ممکن است غلبه بر آن برای رقیبان غیرممکن شود.

پیش از سوگا، «کیشیدا فومیئو» رئیس سیاستگذاری حزب لیبرال دموکرات و وزیرخارجه سابق و «ایشیبا شیگرو» وزیر دفاع پیشین شرکت خود در این رقابت را اعلام کرده بودند.

از این سه نفر، سوگا بیشترین حمایت را نیز کسب کرده است اکثر جناح های بزرگ درون این حزب که در مجموع بیش از دو سوم قانونگذاران آن را تشکیل می دهند، گفته اند رای آنها به سوگا تعلق دارد.

بودن سوگا در کنار دولت آبه به عنوان دبیر اول کابینه به مدت حدود هشت سال، در مقابل رقبای دیگر برای او یک امتیاز محسوب می شود. انتظار می رود که او سیاست های آبه بخصوص در رابطه با اقدامات در مورد ویروس کرونا را دنبال کند، یک همخوانی و هماهنگی که بسیاری آن را به عنوان یک برتری در نظر می گیرند.

قرار است روز 24 شهریور، 394 قانونگذار حزب لیبرال دموکرات با رای خود رهبر آینده حزب را تعیین کنند حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن تصمیم گرفته است در انتخابات رهبر این حزب، نمایندگان منطقه ای خود را از رای دادن در این انتخابات مستثنی کند.

چند روز بعد از زمانی که رهبر جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات انتخاب شود، ژاپن یک نشست فوق العاده پارلمان را برگزار خواهد کرد تا نخست وزیر جدید این کشور را برگزیند از آنجایی که حزب لیبرال دموکرات دارای اکثریت کرسی ها در پارلمان است، طبیعی است رهبری که این حزب برای خود انتخاب می کند، به عنوان رهبر دولت نیز انتخاب خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها