ثروت سه تن در آمریکا از ثروت نصف جمعیت کشور بیشتر است

برنی سندرز سناتور ارشد کنگره آمریکا با انتقاد شدید از نابرابری‌‌ها در این کشور تاکید کرد، ثروت سه نفر در آمریکا از ثروت نیمی از مردم بیشتر است.

ثروت سه تن در آمریکا از ثروت نصف جمعیت کشور بیشتر است
کد خبر: 430207
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۶:۰۵:۲۶

اعتمادآنلاین| برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا در ادامه انتقادهایش از تبعیض‌ها و نابرابری‌های گسترده اقتصادی در این کشور در پیامی توییتری وضعیت جاری اقتصادی در آمریکا را «غیراخلاقی و غیرقابل تحمل» توصیف کرد.

او در پیام توییتری نوشت: «رسانه‌های جریان اصلی درباره این موضوع حرف نمی‌زنند، کنگره درباره آن حرف نمی‌زند، ترامپ درباره آن حرف نمی‌زند اما هم اکنون ثروتی که سه مولتی میلیاردر (در آمریکا) دارند از ثروت بیش از نیمی از جامعه ما بیشتر است».

سناتور ایالت ورمونت که پیشتر بارها خود را سوسیالیست خوانده است، در پیام توییتری خود افزود: «این سطح از نابرابری (ثروت در آمریکا) غیر اخلاقی است و قابل تحمل نیست».

این سناتور نام آشنای آمریکایی طی مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها در دو انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و 2020 نامزد شده بود اما به دلایل مختلف از قبیل حمایت‌های سران حزب از هیلاری کلینتون در سال 2016 و جو بایدن در سال جاری، نتوانست به عنوان نامزد حزب دموکرات تعیین شود.

سندرز در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری آمریکا بعد از ناکامی در مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها، حمایت خود را از بایدن اعلام کرد و از حامیانش خواسته با حضور گسترده در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان)، «دونالد ترامپ را از کاخ سفید بیرون کنند».

او پیش از این بارها از شرایط آمریکا به ویژه در دوران کنونی انتقاد کرد و در توییتر نوشته بود: «واقعیت‌های اقتصادی تحت (دولت) ترامپ این است: 29 میلیون آمریکایی غذای کافی ندارد و 30 میلیون بیکار در آمریکا دریافت 600 دلار در ماه را از دست دادند. 40 میلیون آمریکایی نیز با (خطر) بی خانمان شدن مواجه هستند حال آنکه 467 میلیاردر آمریکایی طی 5 ماه گذشته 800 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها