کد خبر: 430152
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۳:۴۵:۲۱
| |

معاون وزیر خارجه روسیه:

برگزاری نشست سران در رایزنی‌‌های وین بررسی شد

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن رد اتهام آمریکا به مسکو درباره دخالت در امور داخلی بلاروس، گفت که ابتکارعمل ولادیمیر پوتین درباره برگزاری نشست سران آنلاین درباره امنیت خلیج فارس، در رایزنی‌‌های وین بررسی شد.

برگزاری نشست سران در رایزنی‌‌های وین بررسی شد
کد خبر: 430152
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۳:۴۵:۲۱

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رایزنی‌های صورت گرفته در وین درباره ابتکارعمل "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه برای سازماندهی نشست سران درباره امنیت منطقه خلیج فارس، نشان داد که امید به پیشبرد این مسئله هنوز وجود دارد.

ریابکوف گفت: «هیئت روسی، مسلماً از فرصت بدست آمده استفاده کرده و توجه شرکای خود را به اهمیت برگزاری چنین نشستی جلب و همچنین ابراز اطمینان شد تا همتایان ما در کشورهای شرکت کننده در توافق هسته‌ا‌ی با ایران، از مفهوم دقیق امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس، که سال گذشته به روز رسانی‌ شد، مطلع شوند. بحث‌ها درباره این بخش از مسائل مربوط به ایران، نشان داد که چشم انداز روشنی برای حرکت به سمت جلو وجود دارد و برخی از همتایان اروپایی نیز ابتکاراتی در این رابطه دارند.»

به گفته وی، طرف روسی به طور معمول واکنش تردیدآمیز همتایان غربی نسبت به این پیشنهاد را درک می کند و به کار خود برای روشن کردن برخورد مسکو با این موضوع ادامه خواهد داد.

این دیپلمات بلندپایه همچنین یادآور شد که روسیه شواهدی نمی بیند که ایالات متحده به وضوح تمایلی برای تمدید پیمان ادامه کاهش و محدود کردن تسلیحات تهاجمی راهبردی (استارت-3) داشته باشد.

ریابکوف با اشاره به اینکه، مذاکرات بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده با روند ارزیابی اولویت‌ها و ترجیحات هر یک از طرفین در این رابطه، همچنان ادامه دارد، افزود: «ما همچنان به دنبال یافتن راهی برای نزدیک کردن مواضع دو طرف بوده و در رایزنی‌های مربوط به ثبات راهبردی در وین در حال بررسی آینده مسئله کنترل تسلیحات و وضعیت کنونی و دورنمای پیمان استارت-3 هستیم.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که این کشور به دنبال مداخله در اوضاع داخلی در بلاروس نیست و اقدامات این کشور تنها در جهت کمک به حل و فصل مشکلات است.

ریابکوف توضیح داد: «ما در امور داخلی بلاروس دخالت نکرده و نمی کنیم. تلاش ما تنها کمک به بلاروسی‌ها برای حل مشکلات خود است. البته این نخستین بار نیست که سیگنال‌هایی از ایالات متحده به گوش می‌رسد که روسیه در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرده است. ضمن اینکه این اتهامات همواره به بی ادبانه ترین و بی ادبانه ترین حالت مطرح شده و شنیدن این اتهامات مسئله غیرعادی برای ما نیست.»

این دیپلمات به این خبر واکنش نشان داد که روز سه شنبه خبرگزاری رویترز با استناد به مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد که واشنگتن در صورت مداخله آشکارتر روسیه در بلاروس، ممکن است تحریم‌هایی را علیه مسکو در نظر بگیرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها