کد خبر: 428827
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا ترامپ و الکاظمی بر سر سازش با اسرائیل توافق کردند؟

یک رسانه اسرائیلی از آنچه آن را پالس‌های مثبت مصطفی الکاظمی جهت سازش با تل‌آویو خوانده خبر داد و نوشت: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در جریان سفر اخیر خود به واشینگتن پالس‌های مثبتی را در رابطه با سازش با اسرائیل به غرب ارسال کرده است.

آیا ترامپ و الکاظمی بر سر سازش با اسرائیل توافق کردند؟
کد خبر: 428827
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه اسرائیلی از آنچه آن را پالس‌های مثبت مصطفی الکاظمی جهت سازش با تل‌آویو خوانده خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه یدیعوت احارانوت در قالب یادداشتی ادعا کرد، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در جریان سفر اخیر خود به واشینگتن پالس‌های مثبتی را در رابطه با سازش با اسرائیل به غرب ارسال کرده است.

سمدار بری، تحلیلگر ارشد امور عربی این روزنامه عبری‌زبان، در یادداشت خود که در شماره امروز (چهارشنبه) این روزنامه منتشر شد، تاکید کرد: به سادگی می‌توان دانست الکاظمی با توجه به پست سابقش به عنوان رئیس سرویس اطلاعات عراق بسیاری از مسئولان عالیرتبه اسرائیلی را می‌شناسد و به طور حتم هم او در نشست‌های آتی خود در اردن با رهبران این کشور و مصر و نیز پس از آن در گفت‌وگوهایش با سعودی‌ها در عربستان نسبت به موضع خویش در قبال اسرائیل تجدیدنظر خواهد کرد.

این روزنامه‌نگار صهیونیست ادعا کرد، با وجود آنکه مصطفی الکاظمی اولین سفر خود را به ایران داشته، اما پیش‌بینی می‌شود پروند سازش با اسرائیل نیز روی میز او قرار بگیرد.

این روزنامه عبری‌زبان در عین حال ادعا کرد، الکاظمی با توجه به این رویکرد باید نگران جان خود هم باشد چون احتمالاً به دلیل همین مواضع در معرض ترور قرار خواهد گرفت.

به اعتقاد کارشناس روزنامه یدیعوت احارانوت، خوانش اسرائیل از شخصیت کاظمی نشان می‌دهد که او یک شخصیت غیرعادی بین رهبران عرب محسوب می‌شود. این مرد 53 ساله که در دوره صدام حسین از کشورش تبعید شده بود روابط خوبی با سازمان‌های مخالف صدام و مسئولان آمریکایی برقرار کرد و در پایگاه میدل‌ایست مانیتور که روزنامه‌نگاران اسرائیلی را هم در استخدام خود دارد مشغول به کار شد. او بعد از بازگشت به عراق رئیس سرویس اطلاعات این کشور شد تا آنکه به نخست‌وزیری عراق رسید و در حالی‌که الکاظمی به هیچ حزبی وابستگی نداشته، ولی سازمان اطلاعات آمریکا حامی اصلی او محسوب می‌شود.

به نوشته احارانوت با وجود آنکه فعلاً آمریکا درخواستی از عراق برای پیوستن به سازش نداشته است، باید گفت الکاظمی به صورت بالفعل از موضع امارات جانبداری می‌کند و ظاهراً به زودی هم سفری به ابوظبی خواهد داشت.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که تل‌آویو اخیراً از افتتاح سفارت مجازی خود در عراق سخن گفته است، امری که با واکنش شماری از مسئولان عراقی هم مواجه شده است.

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در پیامی توییتری اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد ‌‌و نوشت: «اقدامات رسانه‌ای و تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در اعلام افتتاح سفارت مجازی در عراق را محکوم و بر موضع ثابت و اصولی خود درباره حل عادلانه مساله قدس و بازیابی کامل حقوق ملت فلسطین که موضع ملت و دولت عراق هم هست تاکید می‌کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها