کد خبر: 428524
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۰۹:۲۲:۵۸
| |

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل :

بایدن برای ایران، گروه تروریستی داعش و حزب کمونیست چین مناسب است

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در تبلیغ انتخاباتی به نفع دونالد ترامپ ضمن تعریف از سیاست خارجی او، مدعی شد نامزد حزب دموکرات گزینه‌ای است که برای ایران، گروه تروریستی داعش و حزب کمونیست چین مناسب است.

بایدن برای ایران، گروه تروریستی داعش و حزب کمونیست چین مناسب است
کد خبر: 428524
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۰۹:۲۲:۵۸

اعتمادآنلاین| نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنرانی خود در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه، «دونالد ترامپ» را گزینه‌ای مناسب برای سیاست خارجی خواند و مدعی شد وی همواره آمریکا را در اولویت قرار داده است.

به گزارش وبگاه خبری «اکسیوس»، او در ادامه با این ادعا که ترامپ سابقه‌ای از قدرت و موفقیت دارد، گفت «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‍رو، سابقه ضعف و شکست دارد و برای ایران مناسب است.

وی در ادامه ادعاهایش همچنین گفت که نامزد دموکرات برای گروه تروریستی داعش و چین کمونیست و همچنین برای هر کسی که می‌خواهد آمریکا عذرخواهی کند، کنار بکشد و "ارزش‌های آمریکا" را کنار بگذارد مناسب است.

هیلی در ادامه به کره شمالی هم اشاره و ادعا کرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و بایدن به کره شمالی اجازه می‌دهند آمریکا را تهدید کند، در حالی که ترامپ ضعف را کنار گذاشت و شدیدترین تحریم‌ها در تاریخ را علیه این کشور اعمال کرد.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل سپس با اشاره به جنبش اعتراضی «جان سیاه‌پوستان با ارزش است» گفت: در بخش عمده حزب دموکرات رایج است که می‌گویند آمریکا نژادپرست است. این دروغ است. آمریکا کشوری نژادپرست نیست.

او در ادامه مانند ترامپ، اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا را شورش خواند و حزب دموکرات را به کوتاهی در سرکوب آن متهم کرد. هیلی گفت ناراحت‌کننده است که بخش بزرگی از این حزب شورش و خشم را نادید می‌گیرد.

«نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل پیشتر هم مدعی شده بود اگر بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، تمام اقدامات دولت ترامپ را ملغی کرده و به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها