کد خبر: 428298
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۰۸:۴۳:۴۲
| |

رافائل گروسی امروز وارد تهران می شود

رافائل گروسی سیاستمدار کهنه‌کار آرژانتینی امروز دوشنبه در قامت مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اولین بار راهی تهران می‌شود تا درباره تداوم تعاملات و همکاری‌های اتمی با مقامات جمهوری اسلامی رایزنی کند.

رافائل گروسی امروز وارد تهران می شود
کد خبر: 428298
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۰۸:۴۳:۴۲

اعتمادآنلاین| او شنبه گذشته در توئیتی تائید کرد که برای پرداختن به سووالات باقی‌مانده در خصوص توافقات پادمانی راهی تهران خواهد شد. مدیر کل اژانس انجام این سفر را حیاتی توصیف و ابراز امیدواری کرد که از طریق گفت‌وگوی مستقیم، همکاری ‌های دو طرف تقویت شود.

گروسی خرداد ماه گذشته با انتشار گزارشی به انجام بازرسی‌های بی‌سابقه آژانس از تأسیسات هسته‌ای اعلام‌ شده ایران اذعان اما اتهام‌هایی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران مطرح کرد.

وی خواستار بازرسی از اماکنی شد که مدعی ست اوایل سال دوهزار میلادی پژوهش‌هایی در مقیاس کوچک بر روی مواد هسته‌ای انجام شده باشند.

ایران اعلام کرده که درخواست آژانس مبتنی بر ادعاهای دشمنان جمهوری اسلامی طرح شده و به همین خاطر قلمرو خود را به روی بازرسان آژانس باز نخواهد کرد.

در 30 خرداد گذشته، سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه، قطعنامه‌ای را در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روی میز گذاشتند که در آن از ایران خواسته‌ شده به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به 2 سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها