کد خبر: 428236
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قانون حمایت از مطبوعات در کویت به تصویب می‌رسد؟

در راستای حمایت از آزادی بیان و حمایت از رسانه‌ها، مجلس امت کویت به دنبال ایجاد تغییراتی بنیادین در زمینه نظارت و مجازات‌های مربوط به فعالان حوزه مطبوعات و انتشارات است.

قانون حمایت از مطبوعات در کویت به تصویب می‌رسد؟
کد خبر: 428236
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در راستای حمایت از آزادی بیان و حمایت از رسانه‌ها، مجلس امت کویت به دنبال ایجاد تغییراتی بنیادین در زمینه نظارت و مجازات‌های مربوط به فعالان حوزه مطبوعات و انتشارات است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الانباء کویت به نقل از یکی از نمایندگان مجلس امت این کشور خبر داد، با تعدیل‌های پیشنهادی در ماده 7 قانون مطبوعات از این پس نیازی به دریافت مجوز برای تهیه تولیدات فرهنگی چه نوشتاری و چه دیداری وجود ندارد و تنها بعد از تولید، اثر مورد ممیزی قرار خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه کویتی، نمایندگان همچنین قصد دارند در چارچوب توسعه آزادی بیان، قانون «شنیداری و دیداری» و نیز «مطبوعات و انتشارات» را هم تعدیل کرده و موادی را که در آن مجازات زندان برای صاحبان این اثرها در نظر گفته شده است حذف کنند.

بر اساس این پیشنهاد، تنها جرم مستحق زندان در بخش مطبوعات و آثار فرهنگی و هنری اهانت به ساحت مقدس الهی خواهد بود.

از سوی دیگر، روزنامه القبس هم خبر داد، تدوین قانون محدود کردن جمعیت خارجی‌ها در کویت نیز در کمیسیون مربوطه در مجلس امت کویت به پایان رسید و قرار است برای تصویب به صحن آورده شود.

طبق قانون جدید، استفاده از خدمتکاران خارج از خانه و در ادارات و مراکز بخش خصوصی و نفتی، تبدیل روادید زیارت به کار یا الحاق به خانواده و سوم تمدید اقامت فرد خارجی که در چارچوب یک پروژه دولتی خاص وارد کشور شده است، بعد از پایان کار پروژه ممنوع خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها