کد خبر: 426789
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۰۹:۱۹:۲۲
| |

معاون وزیر امو رخارجه روسیه:

نمایندگان چین در دور بعدی رایزنی‌ها در وین بر سر ثبات راهبردی شرکت نمی کنند

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای عنوان کرد، شرکت نمایندگان چین در دور بعدی رایزنی‌ها در وین بر سر ثبات راهبردی منتفی است.

نمایندگان چین در دور بعدی رایزنی‌ها در وین بر سر ثبات راهبردی شرکت نمی کنند
کد خبر: 426789
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۰۹:۱۹:۲۲

اعتمادآنلاین| سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری تاس تصریح ساخت، مسکو انتظار بروز تحولی در دور بعدی رایزنی‌های روسیه - آمریکا بر سر ثبات راهبردی را ندارد.

ریابکوف تاکید کرد: من مطلقا این گزینه که نمایندگان چین ممکن است در رایزنی‌ها در آنجا حاضر باشند را رد می‌کنم. آنها این مساله را بارها گفته‌اند و من هم مبنایی برای آنکه به آنها بی‌اعتماد باشم، ندارم.

ریابکوف ادامه داد: من انتظار هیچ تحولی را از این نشست ندارم زیرا مواضع طرفها به شکل رادیکال در برخی جوانب متفاوت هستند. اگر هم پیشرفتی حاصل شود این پیشرفت سرعت بسیار کندی خواهد داشت. او گفت انتظار دستیابی به هیچ توافقی را ندارد.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین تاکید کرد، سند و مدرکی دال بر اینکه واشنگتن موضعش را در قبال تمدید معاهده کنترل تسلیحاتی استارت جدید تغییر داده باشد وجود ندارد.

ریابکوف گفت: پیشرفتی بر سر استارت جدید وجود ندارد. سند و مدرکی نیز نیست که نشان دهد رویکرد آمریکا تغییر یافته است. بله البته گاهی ما سیگنالهایی را دریافت می‌کنیم که متفاوت با چیزی است که آمریکایی‌ها قبلا گفته‌اند اما این سیگنالها کمتر مرتبط با معاهده استارت جدید هستند. آنها اشاره به اینکه چه چیزی را چطور در آینده انجام دهیم دارند.

به گفته این معاون وزیر خارجه روسیه، مسکو معتقد است که لازم است در مذاکرات آتی بر سر ثبات راهبردی پتانسیل‌های همه کشورها را لحاظ کرده و آنها را در گفتگو دخیل کنیم.

وی افزود: ما خیلی خوب درک می‌کنیم در گفتگوهای بیشتر در آینده درباره ثبات راهبردی لازم است که پتانسیل‌های تمامی کشورها در نظر گرفته شوند و آنها را در این گفتگو دخیل کنیم تا نشان دهیم این مسئولیت مشترک جمعی ماست.

ریابکوف گفت: اما تصمیم‌گیری در خصوص این که در این گفتگو شرکت کنند یا نکنند تصمیمی حاکمیتی است که هر کشوری خودش باید اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها