کد خبر: 426505
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۸:۱۸:۱۴
| |

احتمال عفو اسنودن توسط ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا گفت که عفو ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که اکنون ساکن روسیه است و افشاگری هایش در سال 2013 جامعه اطلاعاتی آمریکا را در بهت فرو برد، بررسی می کند.

احتمال عفو اسنودن توسط ترامپ
کد خبر: 426505
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۸:۱۸:۱۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات دونالد ترامپ در پی مصاحبه او با نیویورک پست مطرح شد که در آن درباره اسنودن گفت: خیلی ها هستند که فکر می کنند رفتار ماموران اجرای قانون آمریکا با او منصفانه نبوده است.

مقام های آمریکایی سال هاست که خواستار بازگشت اسنودن به ایالات متحده برای حضور در دادگاه کیفری بابت اتهامات جاسوسی هستند.

اسنودن در سال 2013 پس از افشای انبوهی از فایل های محرمانه به سازمان های خبری که از عملیات های جاسوسی داخلی و خارجی سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) پرده بر می داشت، از ایالات متحده گریخت و در روسیه پناهندگی گرفت.

نرمش ترامپ در مقابل اسنودن نشان دهنده یک تغییر ناگهانی است. اندکی پس از این افشاگری ها، ترامپ با ابراز انزجار از اسنودن، او را جاسوسی توصیف کرد که باید اعدام شود. ترامپ اما در کنفرانس خبری در کلوب گلف خودش در نیویورک به خبرنگاران درباره عفو احتمالی گفت: قرار است که این را بررسی کنم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت، به اعتقاد او آمریکایی های چپ و راست سیاسی بر سر اسنودن اختلاف نظر دارند. او افزود: به نظر می رسد که یک تصمیم اختلاف برانگیز باشد. خیلی از مردم فکر می کنند که باید با او به نحو دیگری برخورد می شد و مردم دیگری هم فکر می کنند که او کارهای خیلی بدی انجام داده است.

برخی از آزادی خواهان مدنی، اسنودن را بابت افشای حجم انبوهی از عملیات های جاسوسی دیجیتال آمریکا از جمله برنامه های جاسوسی داخلی که مقام های ارشد آمریکا علنا تاکید می کردند که وجود ندارند، ستایش کردند.

اما چنین اقدامی نگرانی بسیاری در جامعه اطلاعاتی آمریکا را برانگیخت چون برخی از مهمترین اسرارش فاش شد. ترامپ به شدت از رهبران پیشین جامعه اطلاعاتی آمریکا و اف بی آی انتقاد کرده و روز پنجشنبه هم نوک پیکان انتقاداش به سوی کریستوفر رای، رئیس کنونی اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشانه رفت که دست نشانده خود ترامپ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها