کد خبر: 423306
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۲:۳۵:۱۹
| |

تحریم های جدید آمریکا علیه چین

دولت ترامپ روز جمعه تحریم‌هایی علیه تشکیلات شبه‌نظامی چین در سین‌کیانگ و دو مقام چینی وضع کرد؛ اقدامی که احتمالاً باعث نزول بیشتر روابط آمریکا-چین خواهد شد. این اقدام همچنین می‌تواند بهانه آغازین تحریم‌های بیشتر علیه تشکیلات متعلق به دولت و دیگر نهادهای دولتی در چین باشد.

تحریم های جدید آمریکا علیه چین
کد خبر: 423306
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۲:۳۵:۱۹

اعتمادآنلاین| به نقل از فارن پالسی، این اقدام که روز جمعه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شد، "نیروی تولید و سازندگی سین‌کیانگ" یا XPCC را در لیست سیاه قرار می‌دهد؛ از جمله "سان جینلانگ"، کمیسر سیاسی سابق این نیرو و "پنگ جیاروی"، معاون دبیر حزب و فرمانده XPCC، به خاطر "نقض حقوق بشر در ارتباط با سرکوب شدید اویغورها و دیگر اقلیت‌های قومی در منطقه سین کیانگ چین" در فهرست تحریم هستند.

این اعلامیه، تشدید فوق‌العاده‌ای برای دولت ترامپ به حساب می‌آید که بر روی تحریم‌ها به عنوان ابزار بی‌پرده‌ای برای سیاست خارجی به منظور تنبیه دشمنان در ایران، کره شمالی یا ونزوئلا حساب می‌کند. این تحریم‌ها همچنین توجهات را بر نیرویی متمرکز می‌کند که کنترل بخش زیادی از اقتصاد ناحیه‌ای را در ناحیه غربی سین‌کیانگ -محل سکونت اویغورها- در دست دارد.

تحریم‌های جدید هم‌چنین می‌تواند نشانه‌ای از هدف گرفتن دیگر بخش‌های بزرگ، مانند ساخت‌و ساز پایگاه‌ها توسط چین در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی باشد که آمریکا تحت قانون بین‌المللی آن را غیرقانونی می‌پندارد. با این وجود، این مقامات معتقدند تحریم به تنهایی موجب تغییر مسیر پکن نمی‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها