کد خبر: 422216
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

برایان هوک در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره قطر:

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای حفاظت از صلح در منطقه است

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر قطر در مورد تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای حفاظت از صلح در منطقه است
کد خبر: 422216
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی روز یکشنبه در جریان دیدار با هوک علاوه بر تحولات منطقه، روابط دوجانبه و منافع مشترک را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه قطر بر اهمیت روابط راهبردی قطر و آمریکا و همچنین ادامه همکاری بین دو کشور در راستای رسیدن به ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد که عدم افزایش تنش و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک به عنوان تنها راه حل تمام بحران‌ها در منطقه اهمیت دارد.

هوک نماینده ویژه آمریکا دیروز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره قطر برای چندمین بار بر درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید کرد.

وی مدعی شد که تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با هدف حفاظت از صلح در منطقه است.

وی افزود: واشنگتن، ایران را از کار نیابتی علیه منافع آمریکا در منطقه محروم خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین در خصوص بحران در روابط میان عربستان و متحدانش با قطر که از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با ادعای حمایت قطر از تروریسم آغاز شد، اعلام کرد که این درگیری خیلی طولانی شده و در نهایت به زیان منافع منطقه‌ای مشترک است.

به دنبال ایجاد بحران در روابط بین قطر و کشورهای عربستان، بحرین، امارات و مصر، این کشورها تمامی روابط خود با دوحه را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی این کشور بستند.

این کشورهای عربی برای از سرگیری روابط 13 شرط تعیین کردند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است تاکنون به آن تن نداده است .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها