کد خبر: 421689
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کویت| آینده مبهم کویت به سرنوشت امیر 91ساله‌اش گره خورد+ عکس

گرچه مسئولان عالیرتبه کویت ادعا می‌کنند افکار عمومی را روزانه در جریان وضعیت امیر این کشور که برای معالجه به ایالات متحده سفر کرده است قرار می‌دهند، اما در برخی از رسانه‌ها شایعات و حتی تصاویری از وضعیت بد جسمانی شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح منتشر شده است.

کویت| آینده مبهم کویت به سرنوشت امیر 91ساله‌اش گره خورد+ عکس
کد خبر: 421689
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه مسئولان عالیرتبه کویت ادعا می‌کنند افکار عمومی را روزانه در جریان وضعیت امیر این کشور که برای معالجه به ایالات متحده سفر کرده است قرار می‌دهند، اما در برخی از رسانه‌ها شایعات و حتی تصاویری از وضعیت بد جسمانی شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح منتشر شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، ساعاتی بعد از رسیدن امیر کویت به ایالات متحده تصویری منسوب به شیخ صباح الاحمد که روی تخت بیمارستان دراز کشیده و دستگاه‌های کمک تنفسی به او وصل شده بود در برخی رسانه‌ها و به تبع آن فضای مجازی منتشر شد.

هرچند مسئولان کویتی از جمله علی جراح الصباح وزیر امور دربار امیری انتساب این تصویر به امیر کویت را تکذیب کردند، اما به هر روی بستری شدن امیر 91ساله گمانه‌زنی در مورد آینده این کشور و امیر بعدی را به شدت قوت بخشیده است.

بلومبرگ هم از این قافله عقب نمانده و طی گزارشی تحلیلی در این باره مدعی شد، احتمال اینکه فرایند جانشینی به فرایندی بسیار پیچیده تبدیل شود بسیار زیاد است.

به زعم این رسانه، در کنار مشکلات شیوع ویروس کرونا و سقوط آزاد قیمت نفت، بستری شدن امیر کویت هم بر معضلات این کشور افزوده است.

به اعتقاد کارشناسان، گرچه در حال حاضر شیخ نواف، برادر امیر کویت، تا زمان بازگشت امیر جانشین او شده است، اما گمان نمی‌رود در صورت فوت شیخ صباح نواف بتواند به راحتی رسماً جانشین برادر خود شود؛ زیرا علاوه بر رقابت سختی که بین 2 شاخه خانواده حاکم کویتی یعنی جابر و سالم وجود دارد، نسل دوم این خانواده نیز داعیه حقانیت دستیابی جوان‌ترها به قدرت دارند.

امیر کویت در بیمارستان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها