کد خبر: 421412
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۶:۰۸
| |

تلویزیون چین:

ترامپ تهدید کرده شمار بیشتری از مراکز دیپلماتیک چین را تعطیل می کند

تلویزیون چین گزارش کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده است شمار بیشتری از مراکز دیپلماتیک چین در این کشور را تعطیل می کند.

ترامپ تهدید کرده شمار بیشتری از مراکز دیپلماتیک چین را تعطیل می کند
کد خبر: 421412
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۶:۰۸

اعتمادآنلاین| سی. سی. تی. وی روز پنجشنبه با اشاره به دستور دولت آمریکا برای بستن کنسولگری چین در هیوستون خاطر نشان کرد که چنین اقداماتی می تواند تبعات بسیار منفی برای دو کشور به دنبال داشته باشد به ویژه اینکه موضوع تلافی جویی چین نیز مطرح شده است.

پس از آنکه آمریکا دستور داد ظرف 72 ساعت (تا روز جمعه) کنسولگری چین در هیوستون باید تعطیل شود، ترامپ هم تهدید کرد که کنسولگری های بیشتری که متعلق به چین است در این کشور بسته خواهد شد.

همزمان روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین تصاویری از سوزندان برخی از اسناد در این مرکز دیپلماتیک که اولین کنسولگری چین در آمریکا به حساب می آید منتشر کرده است و ماموران آتش نشانی آمریکا هم در محل حضور دارند.

گزارش ها حاکی است که در ماه های اخیر به غیر از جنگ تجاری و کرونا آمریکا از چندین جبهه دیگر از جمله سین کیانگ، تایوان، هنگ کنگ و دریای جنوبی چین را هدف قرار داده است.

وانگ یی وزیر خارجه چین گفته است که روابط چین و آمریکا با جدی ترین تنش ها و چالش ها پس از برقراری مناسبات در سال 1979 میلادی مواجه شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها