کد خبر: 421364
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۳:۱۱:۱۴
| |

درخواست سازمان ملل از طالبان و دولت افغانستان:

در روزهای عیدقربان اعلام آتش‌بس کنید

دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان از نیروهای دولتی و گروه طالبان در افغانستان خواست که در روزهای عیدقربان زمینه را برای یک آتش‌بس سراسری مساعد کنند.

در روزهای عیدقربان اعلام آتش‌بس کنید
کد خبر: 421364
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۳:۱۱:۱۴

اعتمادآنلاین| دفتر سازمان ملل متحد (یوناما) امروز پنجشنبه در یک پیام توئیتری گفته است که وقت آن رسیده تا هر دو طرف سطح خشونت‌ها را کاهش دهند و روند مبادله زندانیان را تکمیل و در روزهای عیدقربان آتش‌بس کنند.

سازمان ملل متحد همچنین دراین توئیت از دولت افغانستان و گروه طالبان خواسته است که گفت‌وگوی مستقیم بین افغانستان را هرچه زودتر برای تأمین صلح آغاز کنند.

یوناما در عین حال تاکید کرده ‌است که انجام حملات نظامی در مناطق غیرنظامی، پیامدهای ناگواری به دنبال دارد و به غیرنظامیان آسیب می ‌زند.

این نهاد بین المللی گفته است در شرایطی که افغان‌ها باید در مورد صلح صحبت کنند، ادامه‌ خشونت‌ها از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

این گفته‌ها پس از آن منتشر شده است که روز گذشته هواپیماهای ارتش افغانستان با حمله هوایی بر یک مرکز تجمع گروه طالبان 45 تن را کشته‌اند که در این میان 8 غیر نظامی کشته و شماری دیگر نیز زخمی شده اند.

طلوع نیوز افغانستان اما امروز پنجشنه به نقل از«اسدالله خالد»سرپرست وزارت دفاع افغانستان نوشته است که در این حمله جنگجویان طالبان کشته شده و این وزارت بزودی تصاویر و ویدئوی این حمله را که بیانگر کشته شدن نظامیان طالبان است، منتشر خواهد کرد.

طالبان و دولت افغانستان در روزهای عیدسعیدفطر نیز برای یک هفته آتش‌بس اعلام کردند که با استقبال مردم و جامعه جهانی مواجه شد.

منبعک ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها