کد خبر: 421290
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۰۹:۵۵:۵۴
| |

کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه

جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش با بیان اینکه ائتلاف دیگر از پیدایش مجدد این تشکیلات تروریستی در عراق نمی‌هراسد، بقایای داعش در این کشور را "تنها سایه‌ای از آنچه در گذشته بود" توصیف کرد.

کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه
کد خبر: 421290
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۰۹:۵۵:۵۴

اعتمادآنلاین| به نقل از روسیا الیوم، ژنرال کنت اکمن، جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش در یک کنفرانس خبری ویدئویی از بغداد با روزنامه نگاران در پنتاگون گفت: حتی اگر ائتلاف بین المللی "دریابد که داعش به طور کامل از بین نخواهد رفت" اما افول قدرت داعش به ما اجازه داده است تا حضور خود را در عراق کاهش دهیم.

وی افزود: این ائتلاف تاکنون برنامه های خود را بر اساس خطر بازگشت داعش قرار داده است، اما ما از این موضوع فاصله می‌گیریم، زیرا این امر به سادگی رخ نمی‌دهد."

این ژنرال آمریکایی تأکید کرد که داعش حتی در مناطق روستایی به سختی می‌تواند پناهگاهی برای خود بیابد. سرکردگان، اموال، تدارکات و رسانه های آن چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، نیست.

وی افزود: یکی از نشانه های موفقیت، توانایی داعش در تصرف اراضی است. هنگامی که به مرحله‌ای رسیدیم که فقط یک فتنه کوچک در مناطق روستایی، در غارها و کوه ها پنهان باشد، به طور کلی موفق شده‌ایم.

جانشین فرمانده ائتلاف ضد داعش تأکید کرد، ارتش عراق "در اصل قوی‌تر از داعش" است که این به نیروهای ائتلاف در عراق اجازه می‌دهد تعدادشان را در عراق کاهش دهند.

ژنرال اکمن با اشاره به اینکه ائتلاف قبلاً تعدادی از پایگاه‌های نظامی را به ارتش عراق تحویل داده است، خاطرنشان کرد: اردوگاه آموزشی بزرگ "بسمایه" در نزدیکی بغداد، جاییکه یک روستای وهمی برای آموزش سربازان در نبردهای شهری احداث شده است، روز شنبه تحویل نیروهای عراقی خواهد شد.

وی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی که بخش عمده‌ای از نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه را تشکیل می‌دهند، "به آرامی و با هماهنگی نزدیک با دولت عراق کاهش خواهند یافت."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها