کد خبر: 421197
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۷:۰۵:۰۰
| |

شمار مبتلایان واقعی کرونا در آمریکا تا 24 برابر بیش از آمارهای رسمی

طبق مطالعه جدیدی که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، شمار واقعی مبتلایان به کرونا در ایالات متحده ممکن است 6 تا 24 برابر بیش از آمارهای رسمی باشد.

شمار مبتلایان واقعی کرونا در آمریکا تا 24 برابر بیش از آمارهای رسمی
کد خبر: 421197
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق مطالعه جدیدی که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، شمار واقعی مبتلایان به کرونا در ایالات متحده ممکن است 6 تا 24 برابر بیش از آمارهای رسمی باشد.

در مطالعه مقطعی 16 هزار و 25 نمونه بالینی رسوبی از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) نسبت افراد با آنتی‌بادی‌های قابل کشف کروناویروس جدید را از یک درصد در منطقه خلیج سان فرانسیسکو تا 6.9 درصد در شهر نیویورک برآورد کردند.

در این مطالعه آزمایش سرولوژیکی روی نمونه‌های سرم رسوب کرده از افراد در هر سنی انجام شده است. نمونه های سرم از 23 مارس تا 12 مه برای آزمایشات بالینی معمول توسط دو شرکت آزمایشگاهی تجاری جمع‌آوری شدند.

به گفته کارشناسان این مطالعه، نتایج آزمایش‌ها برای هر منطقه نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا بسیار بیشتر از شمار مبتلایان گزارش شده در طول دوره این مطالعه بوده است.

در بیشتر مناطق، شمار مبتلایان واقعی کرونا احتمالاً بیش از 10 برابر موارد گزارش شده رسمی بوده است. این در حالی است که طبق این مطالعه، اکثر افراد در هر منطقه فاقد آنتی‌بادی قابل شناسایی کروناویروس جدید بودند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس این مطالعه شمار مبتلایان واقعی بیماری کووید-19 در ایالات متحده آمریکا بین 6 تا 24 برابر آمارهای رسمی اعلام شده، برآورد شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها