کد خبر: 421191
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۶:۰۷:۵۱
| |

سخنگوی وزارت خارجه مصر:

اولویت مصر تلاش برای آتش بس در لیبی است

سخنگوی وزارت خارجه مصر از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتایان فرانسوی و آلمانی خود درباره بحران لیبی خبر داد.

اولویت مصر تلاش برای آتش بس در لیبی است
کد خبر: 421191
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۶:۰۷:۵۱

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که سامح شکری، وزیر امور خارجه این کشور در دو تماس تلفنی با ژان ایو لودریان و هایکو ماس، همتای فرانسوی و آلمانی خود درباره اوضاع لیبی و اهمیت تلاش برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور گفت‌وگو کرد.

شکری تأکید کرد که اولویت مصر بر تلاش برای آتش‌بس و دستیابی به یک راه حل سیاسی به واسطه مذاکره میان طرف‌های لیبیایی متمرکز است.

وی افزود، ابتکار عمل قاهره مکملی برای کنفرانس برلین بوده و هدف از آن افزایش فرصت‌های تحقق راه حل سیاسی است که تمامیت ارضی لیبی را حفط می‌کند و همچنین امکان ادامه تلاش‌ها برای نابود کردن گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان مسلح را فراهم می‌کند تا بدین واسطه ملت لیبی از امنیت و ثبات برخوردار شوند.

سامح شکری همچنین تصریح کرد که موفقیت در دستیابی به راه حل سیاسی مورد نظر مستلزم مقابله جدی با مستقر شدن شبه‌نظامیان در خاک لیبی است و مداخلات خارجی در این کشور نه تنها منافع مصر را تهدید می‌کند، بلکه تهدیدی برای امنیت کشورهای حاشیه دریای مدیترانه و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود.

دستیابی به راه حل سیاسی "لیبی لیبی" برای حل بحران تنها از طریق نابودی گروه‌های تروریستی و پایان مداخلات خارجی ممکن می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها