کد خبر: 420623
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۲:۲۲:۱۴
| |

نیکی هیلی:

بایدن کسی است که می خواهد با دشمن ما دوست باشد

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد گفت اگر بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر (آبان) پیروز شود بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران ملحق خواهد شد.

بایدن کسی است که می خواهد با دشمن ما دوست باشد
کد خبر: 420623
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۲:۲۲:۱۴

اعتمادآنلاین| به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، هیلی در میزگردی مجازی که به میزبانی ائتلاف یهودیان جمهوریخواه (RJC) برگزار شد به اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از جمله درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و خروج از برنامه جامعه اقدام مشترک (JCPOA) (برجام) اشاره کرد.

وی گفت: به خاطر هر پیشرفتی که در رابطه با اسرائیل، در خصوص خاورمیانه و شنیده شدن صدای آمریکا و اسرائیل بدست آمده است از این تفکر متنفر هستم که اگر بایدن پیروز شود همه این دستاوردها بر باد خواهند رفت زیرا او به عقب باز خواهد گشت و تلاش خواهد کرد به توافق ایران بازگردد.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: به تفاوت بین جو بایدن و ترامپ نگاه کنید. چه کسی سفارت آمریکا را از تل آویو به بین المقدس منتقل کرد، چه کسی بود که از توافق هسته ای ایران خارج شد؟ چه کسی بود که به من اجازه داد تا برای اولین بار موضوع حماس در سازمان ملل مطرح شود؟

هیلی به تلاش های تحت امر آمریکا برای محکوم کردن حماس در مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر سال 2018میلادی اشاره داشت.

وی از حضار پرسید" آیا می خواهید در مقابل بایدن که به ایلهان عمر (نماینده مسلمان کنگره) و برنی سندرز (سناتور مخالف ترامپ) نزدیک تر می شود، تسلیم شوید؟

سفیر سابق و فرماندار کارولینای جنوبی گفت: وقتی قطعنامه 2334 سازمان ملل (درباره پایان دادن به شهرک سازی ها) تصویب شد بایدن کجا بود؟ وقتی حماس به اسرائیل حمله کرد، بایدن کجا بود؟ هیچ کس کاری نمی کرد؟ وقتی از ما خواسته شد سفارت را منتقل کنیم بایدن کجا بود، او این اقدامات را انجام نمی داد.

هیلی گفت: به آنچه که او اکنون می گوید، گوش ندهید. ما اقدامات دو فرد مختلف (ترامپ و اوباما) را دیده ایم که در راس کار بوده اند و ما نتایج اقدامات دو نفر متفاوت را دیده ایم.

هیلی در اظهارنظر درباره روابط آمریکا و چین مدعی شد، چین تهدید شماره یک آمریکا است و بسیاری از رئیسان جمهوری از جمله باراک اوباما و جو بایدن معاون او درباره این موضوع ساده لوحانه عمل کرده اند.

هیلی گفت، ترامپ از معاملات تجاری و سرقت اموال معنوی چین انتقاد کرده است و این انتقاد را زمانی مطرح کرد که بایدن می گفت چین مساله ما نیست و ما باید رابطه دوستانه ای با این کشور داشته باشیم.

او (بایدن) ترامپ را به خاطر ممنوعیت سفر از چین مورد انتقاد قرار داد. این همان کسی است که باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم؛ کسی که می خواهد با دشمن ما دوست باشد آن هم در شرایطی که باید زیرک باشیم و آنها را پاسخگو بدانیم.

هیلی، فرماندار سابق جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی، در سال 2017 میلادی تنها چهار روز پس از به قدرت رسیدن ترامپ، به دولت وی پیوست.

وی در منصب سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، لحنی منتقد در مورد مسائل سیاسی مهم از جمله مساله ایران و کره شمالی داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها