کد خبر: 418075
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۴:۵۶:۱۲
| |

کره جنوبی از تلاش‌های بیگان برای آغاز دوباره دیپلماسی با کره‌شمالی قدردانی کرد

کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) از نماینده ارشد آمریکا درخواست کرد برای احیای دیپلماسی هسته‌ای به بن‌بست رسیده با کره‌شمالی تلاش کند. پیونگ‌یانگ اما با از سرگیری مذاکرات به دلیل آنچه سیاست‌های خصمانه آمریکا می‌خواند، مخالف است.

کره جنوبی از تلاش‌های بیگان برای آغاز دوباره دیپلماسی با کره‌شمالی قدردانی کرد
کد خبر: 418075
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۴:۵۶:۱۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استیون بیگان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که مقام ارشد آمریکا در امور کره‌شمالی است، از سه‌شنبه برای مذاکرات در سئول به سر می‌برد. او اواخر امروز راهی ژاپن می‌شود.

در بیانیه کاخ آبی سئول آمده است، استیون بیگان در جریان دیدار با سو هون، مشاور امنیت ملی جدید ریاست جمهوری کره‌جنوبی بر اهمیت از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ تاکید کرده و با حفظ هماهنگی نزدیک با سئول موافقت کرد.

براساس این بیانیه، نماینده ریاست جمهوری کره‌جنوبی از تلاش‌های بیگان برای آغاز دوباره دیپلماسی آمریکا-کره‌شمالی قدردانی کرد و از او خواست تا به این تلاش‌ها ادامه دهد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار روز چهارشنبه با دیگر مقام‌های سئول گفت، واشنگتن همچنان آماده گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ است. اما او همچنین مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد کره‌شمالی را که علت توقف مذاکرات را خصومت آمریکا و ماندن در تفکر قدیمی آن‌ها دانسته بود، به باد انتقاد گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها