کد خبر: 415245
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۰:۱۸
| |

سعد الحریری به قدرت باز نخواهد گشت

احمد الحریری دبیرکل حزب المستقبل لبنان روز شنبه طی سخنانی تاکید کرد که سعد الحریری تصمیم ندارد در دوره ریاست‌جمهوری میشل عون به قدرت بازگردد و نخست‌وزیر شود.

سعد الحریری به قدرت باز نخواهد گشت
کد خبر: 415245
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۰:۱۸

اعتمادآنلاین| وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ال.بی.سی» لبنان با بیان اینکه باید به شکست در اداره سیاسی کشور اعتراف کرد، به کنایه‌ گفت: میشل عون رئیس‌جمهوری حاکم نیست، چه کسی امروز حکومت می‌کند او یا جبران باسیل؟

الحریری ادامه داد: باسیل می‌خواهد به هر قیمت که شده رئیس‌جمهوری شود و برای رسیدن به این هدف به هر چیزی متوسل می‌شود و البته این حق قانونی اوست که بخواهد رئیس‌جمهوری شود.

این مقام لبنانی همچنین تاکید کرد:‌ سعد الحریری تصمیم گرفته در دوره کنونی به دولت بازنگردد.

الحریری درباره موضوع آزادی‌بیان نیز گفت: یکی از عواملی که باعث استعفای سعد از نخست‌وزیری شد، مخالفتش با سرکوب و نادیده‌ گرفتن آزادی‌ها بود.

وی درباره حسان دیاب نخست‌وزیر کنونی لبنان نیز تصریح کرد:‌ دیاب متفکری است که می‌خواست رهبر باشد و این فرصت خوبی برای او بود اما وارد سیاست شد و دیگر امکان خروجش وجود ندارد. او میثاق و منشور مشخصی ندارد. از همگان می‌پرسیم چرا تا الان دولت کاری نکرده و دستاوردی نداشته است و چرا اصلاحات، مذاکره با صندوق بین‌المللی پول،‌ روابطش با خارج و اعتماد مردم نتیجه‌ای نداشته است؟

در پی ادامه ناآرامی ها در لبنان، سعد الحریری نخست‌وزیر پیشین این کشور آبان‌ماه 98 از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وی در سخنانی پیشتر گفته بود که ما تلاش کردیم کشور را از خطرات نجات دهیم اما به بن بست رسید.

اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم لبنان همچنان وخیم است و اعتراضان در این کشور ادامه دارد.

کاهش بی سابقه ارزش پول ملی به یک سوم، بیکاری، ضعف در خدمات رسانی در بخشهای برق و دفع زباله، گرانی‌های افسار گسیخته، کمبود شدید دلار و بالا رفتن قیمت آن و کاهش میزان اعتبار بین المللی مالی لبنان باعث شده تا قشرهایی از مردم این کشور بار دیگر در خیابانها تظاهرات کرده و علیه گرانی و فساد اقتصادی و دولتی اعتراض کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها