کد خبر: 414993
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۵:۴۶:۳۸
| |

رایزنی تلفنی «جلالی» با معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحولات سوریه

سفیر ایران در روسیه و معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره حل و فصل مسائل سوریه و کمک‌های انسانی به مردم این کشور تلفنی گفتگو کردند.

رایزنی تلفنی «جلالی» با معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحولات سوریه
کد خبر: 414993
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۵:۴۶:۳۸

اعتمادآنلاین| کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه روز جمعه در گفتگوی تلفنی با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه در روند آستانه، درباره مسایل منطقه‌ای و تحولات سوریه بحث و رایزنی شد.

جلالی و ورشنین در این گفتگو همچنین درباره برگزاری اجلاس مجازی روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره آخرین تحولات سوریه و روند مذاکرات آستانه که قرار است به میزبانی ایران برگزار شود، تبادل نظر کردند.

در این گفتگوی تلفنی، کمک به حل و فصل سیاسی مسائل سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت و کمک‌های انسانی به مردم سوریه در مرکز توجه قرار داشت.

دو طرف بر لزوم کمک‌های انسانی به سوریه بدون ملاحظات سیاسی تاکید کردند.

سفیر ایران و معاون وزیر خارجه روسیه برخی موضوعات روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی را نیز مطرح و بررسی کردند.

ایران و روسیه در چارچوب مذاکرات آستانه به همراه ترکیه برای حل و فصل مسائل سوریه با یکدیگر همکاری نزدیک دارند.

شکست سنگین تروریست‌های مورد حمایت غرب و برخی کشورهای عربی منطقه در سوریه، کاهش شدید خشونت‌ها در این کشور و بازگشت شمار زیادی از پناهندگان سوری به میهن خود از ثمرات همکاری‌های سه کشور عضو مذاکرات آستانه است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها