کد خبر: 414488
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۲:۲۶:۱۸
| |

نخست وزیر عراق ماه آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد

وزارت خارجه عراق اعلام کرد سفر نخست وزیر این کشور به واشنگتن، ماه آتی میلادی صورت می‌گیرد. الکاظمی علاوه بر آمریکا به عربستان و ایران نیز سفر خواهد کرد.

نخست وزیر عراق ماه آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد
کد خبر: 414488
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۲:۲۶:۱۸

اعتمادآنلاین| فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در دیدار با جینین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق گفت که هدف از سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در ماه آینده، تکمیل روند گفت وگوهای راهبردی میان عراق و امریکا است.

وی گفت نخست وزیر عراق در رأس هیأتی متشکل از وزرای عالی‌رتبه جهت از سرگیری دور دوم مذاکرات عراق و آمریکا که دور نخست آن در یازدهم ماه جاری میلادی آغاز شد، به واشنگتن می‌رود.

پرونده های سیاسی، امنیتی و اقتصادی دیگری هم در جریان این سفر بررسی می شود که ادامه گفتگوی راهبردی بین امریکا و عراق از آن جمله است.

حضور نظامی آمریکا در عراق، همکاری امنیتی، اوضاع سیاسی و حمایت اقتصادی از عراق، موضوعاتی است که در سفر کاظمی به آمریکا بررسی خواهد شد.

الحسین و پلاسخارت در دیدارشان همچنین درباره نقش یونامی و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل در کمک به دولت عراق برای تحقق امنیت، ثبات و رفاه ملت عراق در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه کمک‌های انسانی به آوارگان گفتگو کردند.

وزیرخارجه عراق ضمن تقدیر از این تلاش‌ها بر اهمیت احترام به حاکمیت عراق از سوی کشورهای همسایه و تحکیم اصل حسن همجواری و حل بحران‌های موجود تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با محکوم کردن هرگونه نقض یا حمله به اراضی عراق از جمله عملیات ترکیه در شمال کشورش، خواهان توقف این گونه حملات شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها