کد خبر: 413421
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۲:۱۸:۵۶
| |

مانور اسکادران مشترک نیروی هوایی بریتانیا و قطر

وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد، اسکادران مشترک نیروی هوایی انگلیس و قطر موسوم به اسکادران شماره 12 جنگنده‌های تایفون را به پرواز درآورد.

مانور اسکادران مشترک نیروی هوایی بریتانیا و قطر
کد خبر: 413421
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۲:۱۸:۵۶

اعتمادآنلاین| روزنامه القدس العربی نوشت، اسکادران شماره 12 در نوع خود ابتکارعمل منحصر به فردی میان انگلیس و قطر به شمار می‌رود چرا که "تجارب ارزشمندی" را درباره کار با جنگنده‌های تایفون در اختیار نیروی هوایی قطر قرار می‌دهد.

دولت قطر قرار است طبق قراردادی که دسامبر 2017 با شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی انگلیسی "بی‌ای‌ای سیستمز" به ارزش 6.3 میلیارد دلار بسته است، در سال 2022 جنگده‌های تایفون را تحویل بگیرد.

هفته جاری پرچم دو کشور انگلیس و قطر در محل استقرار اسکادران 12 به مناسبت پرواز جنگنده‌های جدید تایفون برای اولین بار و اعلام آمادگی اسکادران برای آموزش خلبانان و کادر زمینی نیروهای هوایی دو کشور به اهتزار در می‌آید.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به این مناسبت گفت: اسکادران 12 گواهی بر دوستی و تعهد دائمی ما با قطر است و این تنها کشوری است که انگلیس با آن اسکادران مشترک دارد. ما با هم از مردم خود محافظت و منافع مشترک خود را در خاورمیانه تأمین خواهیم کرد.

خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر هم گفت: نخستین پرواز توسط اسکادران 12 یک دستاورد مهم در راستای تعهدات نیروی هوایی قطر و انگلیس است. برافراشته شدن پرچم دو کشور در کنار هم به مناسبت انجام اولین پرواز هوایی مشترک بیانگر هم‌سویی چشم‌انداز و راهبردهای ساخت آینده‌ای پایدار و شکوفا برای هر دو کشور و جهان است.

این اولین اسکادرانی است که در اروپا پس از جنگ جهانی دوم در سال 1945 ایجاد می‌شود و قطر و انگلیس این اسکادران را که متشکل از جنگنده‌های تایفون برای انجام ماموریت‌های دفاع از دو کشور و تمامی ماموریت‌های دفاعی است، ایجاد می‌کنند.

اسکادران مشترک 12 در تاریخ 24 ژوئیه 2018 با هدف تقویت همکاری بین نیروی هوایی انگلیس و نیروی هوایی قطر و تقویت روابط بلندمدت دوجانبه امنیتی و دفاعی میان دو کشور ایجاد شد.

قرار است دوحه 24 جنگنده از نوع تایفون را در سال 2022 هم‌زمان با میزبانی جام جهانی فوتبال از انگلیس تحویل بگیرد و این جنگنده‌ها در تأمین امنیت این کشور در طول بازی‌های جام جهانی مشارکت خواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها