کد خبر: 412162
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ترکیه مجددا به شمال عراق حمله هوایی کرد

شماری از جنگنده‌های ترکیه بامداد امروز دوشنبه مناطقی از شمال عراق را مورد هدف قرار دادند. خبرگزاری ترکیه با انتشار تصاویری از خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، خبر داد وی شخصا از اتاق عملیات این حمله هوایی را فرماندهی کرده است.

ترکیه مجددا به شمال عراق حمله هوایی کرد
کد خبر: 412162
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ شماری از جنگنده‌های ترکیه بامداد امروز دوشنبه مناطقی از شمال عراق را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری ترکیه با انتشار تصاویری از خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، خبر داد وی شخصا از اتاق عملیات این حمله هوایی را فرماندهی کرده است.

وزارت دفاع ترکیه هم در بیانیه‌ای «این عملیات را با هدف تضمین امنیت مرزهای ترکیه در مقابل گروه تروریستی پ ک ک که در شمال عراق مستقر و از چندی پیش بر دامنه اقدامات تروریستی خود افزوده»، توصیف کرد.

وزارت دفاع ترکیه انجام حملات هوایی در خاک عراق را در چارچوب حقوق مشروع آنکارا در دفاع از خود و مطابق با قوانین بین‌المللی دانست.

گفتنی است در حملات بامداد امروز جنگنده‌های ترکیه مناطقی در سنجار، کارجاک، قندیل، الزاب، اواشین، باسیان و هاکور که همگی در شمال عراق واقع هستند را مورد حمله قرار دادند.

گفتنی است در حالی آنکارا از آغاز عملیات جدیدی تحت عنوان پنجه عقاب علیه گروه جدایی‌طلب پ ک ک در خاک عراق خبر داده است که بغداد بارها این اقدامات را نقض آشکار تمامیت ارضی خود اعلام کرده است.

چند ساعت بعد از انجام حملات هوایی ارتش ترکیه به شمال عراق که به گفته رسانه‌های ترکیه، 83 نقطه را در عمق شمال عراق مورد هدف قرار داده، فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر، نقض حریم هوایی عراق را اقدامی تحریک‌آمیز و نقض آشکار حاکمیت اعلام و از آنکارا خواست با توقف این تجاوزات به منافع مشترک بین دو کشور احترام گذارده و متعهد باشد.


وزارت دفاع عراق در این بیانیه آمادگی بغداد را برای همکاری جهت کنترل اوضاع امنیتی در طول مرزهای مشترک اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها