کد خبر: 410267
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

وزیرامورخارجه آمریکا:

همکاری آمریکا و آلمان به نفع هر دو کشور بوده است

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، شرایط برای ادامه همکاری‌های دوجانبه را پیچیده‌ خواند.

همکاری آمریکا و آلمان به نفع هر دو کشور بوده است
کد خبر: 410267
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در گفت وگو با نشریه بیلد آم زونتاگ به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن بخشی از نظامیان خود از این کشور اروپایی واکنش نشان داد.

وی با اشاره چندین دهه همکاری نظامی آلمان و ایالات متحده تاکید کرد که این همکاری به نفع هر دو کشور بوده است.

وزیر خارجه آلمان با بیان این که برلین تصمیم واشنگتن را به رسمیت می شناسد گفت: ما شرکای خوبی در فراسوی آتلانتیک بوده و مایل به حفظ این مناسبات هستیم، با این حال شرایط پیچیده است.

ترامپ به ارتش آمریکا دستور داده است 9 هزار و 500 نظامی آمریکایی را از آلمان خارج کند. در حال حاضر، 34 هزار و 500 نظامی آمریکایی در آلمان مستقر هستند که با عملی شدن دستور ترامپ، تعداد این نیروها به 25 هزار نفر کاهش می‌یابد.

تصمیم ترامپ واکنش های منفی را نیز در آلمان موجب شده است. «یوهانس وادفول» سخنگوی سیاست خارجه گروه پارلمانی اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) در این باره گفت: این طرح بار دیگر نشان می دهد که دولت ترامپ مسئولیت رهبری اساسی را که همانا سهیم کردن شرکای ائتلاف در پروسه تصمیم گذاری است، نادیده می گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه شرکای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از انسجام این ائتلاف نفع می برند و تنها روسیه و چین از اختلاف در میان اعضای آن ذی نفع می شوند، افزود: این مساله باید حواس واشنگتن را جمع تر کند. وادفول همچنین از زنگ خطری برای اروپایی ها جهت موضع گیری بهتر در زمینه سیاست امنیتی سخن گفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها