کد خبر: 406492
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۱:۵۶:۰۷
| |

ژنرال گادی شمنی، فرمانده پیشین منطقه مرکزی در ارتش رژیم صهیونیستی:

توقف هماهنگی امنیتی با رام‌الله باعث افزایش عملیات‌های مسلحانه می‌شود

فرمانده پیشین منطقه مرکزی در ارتش رژیم صهیونیستی با تأکید بر لزوم هماهنگی امنیتی با رام الله، گفت این مسئله برای ناکامی عملیات‌های نیروهای مقاومت فلسطین یک مسئله حیاتی است.

توقف هماهنگی امنیتی با رام‌الله باعث افزایش عملیات‌های مسلحانه می‌شود
کد خبر: 406492
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۱:۵۶:۰۷

اعتمادآنلاین| ژنرال گادی شمنی، فرمانده پیشین منطقه مرکزی در ارتش رژیم صهیونیستی گفت که همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین، برای ناکامی عملیات‌های نیروهای مقاومت فلسطین یک مسئله حیاتی است.

پایگاه خبری «عرب48» به نقل از شمنی گزارش داد که اگر همکاری تشکیلات خودگردان با اسرائیل به ویژه در زمینه امنیتی متوقف شود، «خطر افزایش عملیات مسلحانه و برخورد وجود دارد؛ مسئله‌ای که ممکن است که به تنش بیانجامد».

وی پیش‌بینی کرد که حملات ارتش اشغالگر و سازمان «شاباک» این رژیم به منطقه «الف» در کرانه باختری افزایش یابد؛ منطقه‌ای که پیشتر، مورد توجه مردم فلسطین قرار داشته است.

بر اساس پیمان اسلو در سال 1993 کرانه باختری به سه بخش تقسیم شد. منطقه «الف» از لحاظ اداری و امنیتی در دست و اختیار تشکیلات خودگردان بود این بخش شامل شش شهر بزرگ فلسطینی در کرانه باختری رود اردن است که عبارت‌اند از: جنین، نابلس، طولکرم، قلقیلیه، رام الله، بیت لحم و الخلیل.

منطقه «ب» از لحاظ اداری به تشکیلات خودگردان و از لحاظ امنیتی به رژیم صهیونیستی سپرده شد؛ در واقع «ب» که 27 درصد از اراضی فلسطینی را تشکیل می‌دهد و شامل 450 شهر و روستاست.

و اما منطقه «ج» منطقه‌ای بود که از لحاظ امنیتی و اداری باید به دست رژیم صهیونیستی اداره می‌شد؛ در این بخش «ج» که فقط تحت اداره تل‌آویو است، 70 درصد از زمین‌های فلسطین را در برمی‌گیرد.

این ژنرال صهیونیست در پایان با بیان اینکه احتمالا در این مناطق، عملیات مسلحانه افزایش خواهد یافت، خاطر نشان کرد: «هیچ واسطه‌ای بین ما وجود ندارد؛ زیرا اردنی‌ها از دایره خارج شده‌اند و آمریکایی‌ها نیز جایگاه خود را به عنوان یک میانجی پاک در منطقه از دست داده‌اند».

برخی از منابع صهیونیست هم خبر دادند که نیروهای امنیتی فلسطین صبح امروز از شهرک «ابودیس» در نزدیکی قدس خارج شدند. این اقدام در راستای اعلام توقف هماهنگی با صهیونیستها توسط تشکیلات خودگردان است.

در همین ارتباط، «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) چهارشنبه هفته جاری تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در معاهده اسلو عمل نکرده است.

عریقات خبر داد که تصمیم فلسطین برای لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا، فورا وارد فاز اجرایی شده است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه هفته جاری گفت که رام الله توافقهای خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را لغو خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد در ماه ژوئیه آینده، بیش از 30% از مساحت کرانه باختری را به اراضی اشغالی خود، ملحق کند؛ اقدام تجاوزگرانه‌ای که مورد انتقاد شمار زیادی از کشورها قرار گرفته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها