کد خبر: 405815
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۰۹:۴۳:۰۶
| |

ریابکوف:

آمریکا شاید موشک‌های کوتاه و میان برد در اروپا مستقر کند

معاون وزیر خارجه روسیه در جریان یک سخنرانی ویدئویی گفت، آمریکا شاید به دنبال استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا پس از استقرار آنها در منطقه آسیا-پاسیفیک باشد.

آمریکا شاید موشک‌های کوتاه و میان برد در اروپا مستقر کند
کد خبر: 405815
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۰۹:۴۳:۰۶

اعتمادآنلاین| سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: پس از متوقف شدن معاهده نیروهای اتمی میان برد موسوم به INF، روسیه پیشنهاد کرد که مسکو و آمریکا با متحدانشان بر روی خویشتنداری در آینده برای جلوگیری از افزایش تنش توافق کنند.

او ادامه داد: اگرچه آنها به این پیشنهاد تمایلی نشان ندادند و حتی مهلت قانونی هم برای استقرار موشک‌های جدید خود ارائه نکردند، با تمام موارد، برنامه‌های آزمون مربوطه آنها در کوتاه مدت فعال می‌شوند و متعاقبا چنین سیستم‌هایی ممکن است شروع به کار کنند. واشنگتن به صورت مستقیم از تمایلش برای آغاز استقرار موشک‌های کوتاه برد و میان برد مستقر در زمین در منطقه آسیا - پاسیفیک خبر داده است.

این دیپلمات روس همچنین گفت: پس از آن، رویکرد آنها ممکن است برای استقرار این موشک‌ها در اروپا باشد. ما با یک چشم انداز واقعی حضور موشک‌های مستقر در زمین و تسلیحات اتمی آمریکا در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم.

در اوت 2019، معاهده نیروهای اتمی میان برد به صورت رسمی از سوی آمریکا لغو شد. آمریکا مدعی شد که این اقدام به دلیل عدم تبعیت روسیه از این معاهده و نقض آن صورت گرفته است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در ژوئیه سال گذشته میلادی در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز این مساله را رد نکرد که واشنگتن شاید موشک‌های میان برد جدید خود را در پی خروج از این معاهده در آسیا مستقر کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل نیز در 13 اوت گفته بود که واشنگتن در حال گفتگوی این امکان با متحدانش است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها