کد خبر: 404166
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۱۲:۵۱:۳۲
| |

کره جنوبی بار دیگر پیشنهاد خود به کره‌شمالی را مطرح کرد

رئیس جمهوری کره جنوبی پیشنهاد خود را به کره شمالی درباره مقابله مشترک با ویروس کرونا تکرار کرد.

کره جنوبی بار دیگر پیشنهاد خود به کره‌شمالی را مطرح کرد
کد خبر: 404166
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۱۲:۵۱:۳۲

اعتمادآنلاین| مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران امروز (یکشنبه) گفت که بر این باور است که کره شمالی با مشکلات بسیار زیادی در مواجهه با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ البته او به جزئیات این مسئله اشاره نکرد.

آژانس جاسوسی کره جنوبی اخیراً به قانونگذاران این کشور گفته بود که ویروس کرونا باعث متوقف شدن و ضربه خوردن شدید بر پیکره تجارت خارجی کره شمالی شده و باعث شده است تا وضعیت معاش در پیونگ یانگ پایتخت این کشور دچار مشکل شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفت که تلاش می‌کند تا کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی را متقاعد کند تا پیشنهادش را برای پروژه‌های مشترک پس از فروکش کردن ویروس کرونا و باثبات شدن اوضاع بپذیرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین پیشنهاد کرده تا فعالیت خطوط راه آهن بار دیگر بین دو کره از سر گرفته شده و خانواده‌های جدا شده بین دو کره بتوانند یکدیگر را ملاقات کنند.

کره شمالی اقدامات قرنطینه مقابله با ویروس را اخیراً افزایش داده است و مدعی شده که هیچ موردی از ویروس کرونا در این کشور مشاهده نشده است اما بسیاری از کارشناسان خارجی این مسئله را مورد شک و تردید قرار داده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها