کد خبر: 403018
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۱:۵۶:۰۰
| |

عقیله صالح:

با حفتر درباره برچیدن دولت وفاق لیبی متفق هستیم

رئیس پارلمان شرق لیبی وابسته به شورشیان، در سخنانی اختلاف با نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را تکذیب کرد و گفت که هدف مشترک آنها برچیدن شورای حاکمیتی این کشور است.

با حفتر درباره برچیدن دولت وفاق لیبی متفق هستیم
کد خبر: 403018
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی وابسته به شورشیان شرق این کشور در سخنانی گفت، گزارش‌ها و اخباری درباره تلاش دولت وفاق ملی لیبی برای استفاده از اختلافات میان او و خلیفه حفتر، رهبر شورشیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به سود خود، به دست او رسیده است.

او به شدت از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج انتقاد کرد و گفت که با خلیفه حفتر، رهبر شورشیان درباره برچیدن این دولت متفق بوده و تنها اختلاف درباره ساز و کار آن است.

عقیله صالح تصریح کرد که ابتکارعمل سیاسی و آنچه حفتر پیشنهاد کرده است به یک نتیجه واحد ختم می‌شوند و آن برچیدن شورای ریاستی (دولت وفاق) «ناامیدکننده» و «غیرمنتخب» است.

او درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار او با سفیر آمریکا و درخواست برای توقف درگیری میان طرف‌های درگیر در لیبی، عنوان کرد: تفسیر نادرستی در این زمینه صورت گرفته است؛ آنچه من درباره آن صحبت کردم آتش‌بسی بود که «فرماندهی کل» (حفتر) به مناسبت ماه رمضان با آن موافقت کرد اما پس از آن فائز السراج به دستور ترکیه آن را رد کرد.

رئیس پارلمان لیبی ادامه داد: همچنین درباره ضرورت حفظ روند سیاسی و همراهی با جامعه بین‌الملل صحبت شده است و من نیز گفتم که ما به ابتکارعمل‌ها و طرح‌های جامعه بین‌الملل احترام می‌گذاریم اما به این شرط که در آنها برای اراده و نظر ملت لیبی احترام قائل شوند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع، شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها