کد خبر: 402389
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۰:۴۷:۳۹
| |

مون جائه این:

کرونا یک فرصت برای تقویت همکاری‌های دو کره است

رئیس جمهور کره جنوبی در یک سخنرانی گفت، دو کره می‌توانند یک جامعه همزیست واحد را تشکیل دهند و در حال حاضر همکاری آنها با یکدیگر برای مبارزه با بحران شیوع ویروس کووید 19 فوری‌ترین و مهمترین چالش برای این همکاری محسوب می‌شود.

کرونا یک فرصت برای تقویت همکاری‌های دو کره است
کد خبر: 402389
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۰:۴۷:۳۹

اعتمادآنلاین| این رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود طی یک نشست دستیاران و وزرای ارشد دولتش در کاخ ریاست جمهوری خود، همزمان با دومین سالگرد انعقاد اعلامیه موسوم به «اعلامیه پانمونجوم» بین دو کره گفت: بحران شیوع کروناویروس می‌تواند یک فرصت جدید برای همکاری‌ها میان دو کره باشد.

من امیدوارم که دو کره به منظور پاسخ مشترک به شیوع کروناویروس تبادلات و همکاری‌های خود را آغاز کنند و در ادامه به صورت مشترک به بیماری‌های عفونی که بر دام‌ها اثر میکنند، بلایا در مناطق مرزی و همچنین مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی برمبنای تداوم سرزندگی در شبه جزیره کره پاسخ دهند.

رئیس جمهور کره جنوبی خاطرنشان ساخت: حیات در جامعه دو کره سنگ بنایی برای حرکت به سمت یک جامعه صلح آمیز خواهد بود. ما در را به روی آینده‌ای بر مبنای اقتصاد صلح آمیز از طریق روابط من با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر مبنای اعتماد و همچنین تعهد راسخمان به صلح باز خواهیم کرد.

مون جائه این در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: اساس و بنیان اعلامیه پانمونجوم که مشخصاً همبستگی و همکاری است در دوران شیوع کروناویروس اهمیت حتی بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: ویروس کووید 19 در حال بیدار کردن روح همبستگی و همکاری است. من مشتاق هستم که کره شمالی و کره جنوبی با سرعت بیشتری به سمت غلبه بر شیوع بیماری بروند و در ادامه اعلامیه پانمونجوم را اجرا کنند تا به این ترتیب وارد جهان پسا کرونا شده و در را به روی صلح، موفقیت و توسعه بر مبنای همزیستی در شبه جزیره کره باز کنند.

مون جائه این، همچنین از کند بودن پیشرفت در روابط بین دو کشور از زمان اعلامیه پانمونجوم اظهار تاسف کرد و گفت: هرچند که اعلامیه پانمونجوم به شکلی غیر قابل برگشت در را بروی صلح باز کرد اما اتفاقات دو سال گذشته به ما یادآور شد که صلح به یکباره حاصل نمی‌شود با این حال ما هم نمی توانیم منتظر بمانیم و بنشینیم تا شرایط بهبود یابد. ما باید به تلاشهایمان هر چقدر که محدودیت‌های عملی اجازه دهند و هر چقدر هم که کوچک باشد ادامه دهیم.

رئیس جمهور کره جنوبی برنامه‌هایی را برای تبدیل کردن منطقه غیر نظامی در مرز دو کره به یک منطقه بین‌المللی صلح، هماهنگ کردن دیدار اعضای خانواده‌های جدا شده در اثر جنگ کره و اجازه به آواره‌های این جنگ برای دیدار کردن از خانه‌های قدیم خود بعد از فروکش کردن بحران شیوع کووید 19 را اعلام‌ کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها