رایزنی آمریکا و کره‌جنوبی درباره تحولات شبه جزیره کره

وزارت خارجه سئول اعلام کرد، نماینده‌های ویژه کره‌جنوبی و آمریکا در امور کره‌شمالی، امروز (سه‌شنبه) در رابطه با وضعیت شبه جزیره کره در بحبوحه شایعاتی درباره بروز مشکلات برای کیم جونگ اون تلفنی گفت‌وگو کردند.

رایزنی آمریکا و کره‌جنوبی درباره تحولات شبه جزیره کره
کد خبر: 402244
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ ۱۱:۲۳:۲۴

اعتمادآنلاین| در بیانیه وزارت خارجه کره‌جنوبی آمده است: طرفین به ارزیابی اوضاع در شبه جزیره کره و تبادل دیدگاه‌ها در مورد همکاری بیشتر برای دستیابی به پیشرفت واقعی در روند خنثی‌سازی کامل شبه جزیره کره و ایجاد صلح پایدار پرداختند.

لی دو-هون، نماینده کره‌جنوبی و استیون بیگان، نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی برای ادامه تماس‌های نزدیک و رایزنی درباره مشکل هسته‌ای کره‌شمالی توافق کردند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، لی و بیگان تایید کردند آن‌ها با برآوردهای سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور درباره این حقیقت که تحرکات غیر عادی در غیاب کیم جونگ اون وجود ندارد، موافق هستند.

غیبت ناگهانی کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی از انظار عمومی به گمانه‌زنی و شایعات درباره بیماری یا مرگ او دامن زده است. بازار داغ شایعات و گمانه‌زنی درباره وضعیت جسمانی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پس از آن به راه افتاد که او در سالروز تولد بنیانگذار کره‌شمالی در 15 آوریل شرکت نکرد و از آن زمان هم در انظار عمومی ظاهر نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها