کرملین:

مبنایی برای عادی‌سازی روابط روسیه و آمریکا وجود ندارد

سخنگوی کرملین امروز، دوشنبه اظهار کرد، هنوز مبنایی برای عادی‌سازی روابط میان روسیه و آمریکا وجود ندارد.

مبنایی برای عادی‌سازی روابط روسیه و آمریکا وجود ندارد
کد خبر: 402134
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۶:۴۶:۰۲

اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در خصوص تعاملات اخیر میان روسیه و آمریکا درباره کاهش بهای نفت و مقابله با کووید- 19 اظهار کرد: من خوش‌بینی‌ بیش از حد در این مساله را تایید نمی‌کنم.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، او افزود، همکاری میان دو کشور نباید در شرایط حساس یا زمانی که واشنگتن و مسکو آن را برای هر دو طرف مفید می‌دانند، متوقف شود.

او در ادامه گفت، روسیه و آمریکا در زمینه‌ فضایی همکاری دارند و در عین حال ارتش‌های دو کشور در حال گفت‌وگو برای جلوگیری از درگیری ناخواسته طی عملیات در مناطق یکسان در سراسر جهان هستند.

پسکوف خاطرنشان کرد، نباید گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را درباره اینکه سختگیرانه‌ترین موضع را علیه روسیه داشته، فراموش کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این سخنگو همچنین گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در زمینه ویروس شناسی متخصص شود و این عادت را دارد که در زمینه‌هایی که با آن سر و کار دارد، دانشی در سطح تخصصی پیدا کند.

او در این باره گفت: این‌ها اصول کار او هستند. وقتی او در زمینه‌ای وارد می‌شود، اطلاعات تخصصی را مطالعه می‌کند و خودش تقریبا به یک کارشناس در آن زمینه تبدیل می‌شود.

پسکوف به نقل از پوتین در نشستی دولتی برای رسیدگی به وضعیت شیوع کرونا گفت: کل کشور ویروس شناس شده‌اند.

او در ادامه گفت: شک ندارم که پوتین در مسیر ویروس شناس شدن قرار دارد.

یوری لوبزین، مدیر مرکز تحقیقی و درمانی بیماری‌های عفونی کودکان در آژانس بیولوژیک پزشکی روسیه اظهار کرد، پوتین درباره کروناویروس کاملا آگاه است و با مشاهده اطلاعات او که «از برخی پزشکان نیز بیشتر بوده، حیرت‌زده شده است.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها