کد خبر: 400950
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۰:۱۹:۱۴
| |

سازمان ملل:

لیبی نیازمند صلح است نه بمب

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در سخنانی گفت که هیچ راه حل نظامی منجر به صلح در لیبی نمی‌شود و تنها را تحقق این هدف مذاکره و گفت‌وگو است.

لیبی نیازمند صلح است نه بمب
کد خبر: 400950
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۰:۱۹:۱۴

اعتمادآنلاین| استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اوضاع لیبی، اظهار کرد: صلح زمانی در لیبی برقرار خواهد شد که درگیری‌ها در این کشور متوقف شوند و به همین منظور ما تمامی طرف‌ها را به تلاش و همکاری با سازمان ملل برای ازسرگرفتن مذاکرات و رفتن به سوی اتخاذ یک راه حل سیاسی فرا می‌خوانیم.


او افزود: هیچ راه حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد و تا زمانی که درگیری‌ها در این کشور ادامه پیدا کند غیرنظامیان هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.


دوجاریک درباره گزارش روزنامه فایننشال تایمز انگلیس مبنی بر مسلح کردن نیروهای خلیفه حفتر توسط امارات، علی‌رغم ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی، گفت: نقض ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی یک اقدام بد و اشتباه است، چراکه لیبی به سلاح، تجهیزات، پهپاد و بمب بیشتری نیاز ندارد، لیبی نیازمند صلح است و این کشور در مسیر درستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار ندارد.


در همین حال، هیئت اعزامی سازمان ملل به طرابلس لیبی (اونسمیل) نیز در بیانیه‌ای به شدت نسبت به وخامت اوضاع انسانس در طرابلس و مناطق اطراف آن درپی شدت گرفتن درگیری‌ها طی روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد.


در این بیانیه آمده است: هیئت سازمان ملل ناراحتی عمیق خود را نسبت به اوضاع انسانی شهر ترهونه به دلیل تشدید درگیری‌های نظامی در این شهر و اطراف آن را که منجر به شکل گیری موج جدیدی از مهاجرت غیرنظامیان و وخامت اوضاع انسانی در آن شد، ابراز می‌دارد.


این هیئت در ادامه نسبت به قطعی برق و گاز و همچنین بازداشت خودسرانه غیرنظامیان در ترهونه ابراز نگرانی کرد.


در ادامه این بیانیه آمده است: حملات کورکورانه، قطع کردن عمدی برق و گاز و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها نقض قانون انسانی بین‌المللی به شمار می‌رود و منجر به جنایت جنگی می‌شود.


هیات اعزامی سازمان ملل به لیبی در ادامه خواستار توقف فوری درگیری‌ها در لیبی با آمدن ماه رمضان شد و طرف‌های درگیر در این کشور را به اعلام آتش‌بس به عنوان فرصتی برای صلح فراخواند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها