کد خبر: 400520
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۴:۵۹:۵۹
| |

سفیر ترکیه در بغداد، پ‌ک‌ک را تهدید خواند

سفیر ترکیه در بغداد جزئیات احضارش به وزارت خارجه عراق، به دنبال حمله جنگنده‌های ترکیه به اردوگاهی در شهرستان «مخمور» واقع در استان نینوا را فاش کرد.

سفیر ترکیه در بغداد، پ‌ک‌ک را تهدید خواند
کد خبر: 400520
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۴:۵۹:۵۹

اعتمادآنلاین| فاتح ییلدیز، سفیر ترکیه در بغداد ضمن بیان جزئیات احضارش به وزارت خارجه عراق، خاطرنشان کرد که در جریان این دیدار با مسؤولان عراقی در خصوص موضوع حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق رایزنی شد.

او در ادامه افزود، مسؤولان عراقی نگرانی خود را از عملیات نظامی اخیر ترکیه علیه اهداف پ‌ک‌ک در شمال عراق اعلام کردند.

سفیر ترکیه در بغداد همچنین تصریح کرد، پ‌ک‌ک، نه تنها برای ترکیه بلکه برای عراق و منطقه تهدید به شمار می‌آید.

فاتح ییلدیز گفت: ترکیه به عملیات مشروع خود علیه اهداف و مراکز پ‌ک‌ک در شمال عراق بر اساس قوانین بین‌المللی و در چارچوب دفاع مشروع خود ادامه می‌دهد.

سفیر ترکیه در بغداد همچنین اعلام کرد: ترکیه تا زمان پایان یافتن تهدید پ‌ک‌ک، در چارچوب دفاع مشروع خود به اتخاذ اقدامات لازم ادامه خواهد داد.

او همچنین عنوان کرد: اردوگاه «مخمور» به مخفیگاه تروریست‌ها تبدیل شده است و به طرف عراقی اعلام کرده بودم که باید راه‌حلی برای مشکل مربوط به این اردوگاه در اسرع وقت یافت شود.

فاتح ییلدیز اظهار کرد، ترکیه به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق احترام می‌گذارد و منتظر اقدام بغداد در راستای مبارزه با تروریسم است.

در پی نقض حریم هوایی عراق از سوی ترکیه، وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه، سفیر آنکارا در بغداد را احضار کرد.

در همین راستا، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت، این وزارتخانه حمله ترکیه به عراق که خسارات مالی و جانی برجای گذاشته است، را به شدت محکوم می‌کند.

او افزود، وزیر خارجه دستور داد سفیر ترکیه در بغداد احضار و یادداشت اعتراضی به او تحویل داده شود.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق روز چهارشنبه از حمله جنگنده‌های ترکیه به اردوگاه در نزدیکی شهر «مخمور» واقع در شمال این کشور خبر داد که در نتیجه آن دو غیرنظامی زن کشته شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها