کد خبر: 399195
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۹:۰۰
| |

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا:

بازگشایی کشور دشوارترین تصمیم کل زندگیم است

رئیس‌جمهور آمریکا که تمایل اندکی به تعطیل نگه داشتن این کشور برای مقابله با شیوع کرونا دارد مدعی شده است بازگشایی کشور دشوارترین تصمیم زندگی اوست.

بازگشایی کشور دشوارترین تصمیم کل زندگیم است
کد خبر: 399195
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد تصمیم گیری درباره زمان و چگونگی بازگشایی این کشور دشوارترین کاری است که باید در زندگی خود انجام دهد.

ترامپ گفت او به دقت برای مواجه با نگرانی مربوط به بهداشت عمومی و نیز نگرانی‌های اقتصادی در بحبوحه شیوع کرونا گام برمی دارد.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ما قصد داریم در این باره تصمیم گیری کنیم و امیدوارم که تصمیم صحیحی گرفته شود. میخواهم که هر چه سریعتر بازگشایی شود.

ترامپ در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید در پاسخ به این سوال که از چه معیار‌های برای رسیدن به نتیجه نهایی درباره بازگشایی کشور استفاده خواهد کرد، به سمت سر خود اشاره کرد و گفت که احساس می‌کند این بار بر دوش او خواهد بود.

ترامپ با توجه به نگرانی‌های خود به دلیل نزدیک بودن انتخابات سرنوشت ساز نوامبر، تمایل زیادی به کم کردن محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی کسب و کار‌های تجاری و بازگشت مردم به سرکار دارد. برخی مقامات دولت او اخیرا اعلام کردند فعالیت‌ها در آمریکا در ماه می‌ از سر گرفته می‌شود.

با این حال کارشناسان بهداشتی درباره خطر ناشی از بازگشایی زودهنگام کشور هشدار داده و تاکید کرده‌اند با توجه به شیوع بالای ویروس کووید-19 در آمریکا این اقدام می‌تواند به کابوسی فراموش نشدنی تبدیل شود.

هر چند به نظر نمی‌رسد رئیس جمهور آمریکا توجهی به سلامت عمومی جامعه خود داشته و بی صبرانه منتظر بازگشایی کشور است، تا با جلوگیری از رکود اقتصادی زمینه را برای موفقیت خود در انتخابات ریاست جمهوری امسال فراهم کند.

تاکنون بیش از نیم میلیون آمریکایی به ویروس کووید-19 مبتلا شده اند و با توجه به کمبود تجهیزات درمانی و بیمارستانی به نظر می‌رسد مهار این بیماری در آمریکا به معضلی بی سابقه تبدیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها