کد خبر: 398355
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۴:۰۱:۵۸
| |

نیجریه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد

"تیمیپری سیلوا" وزیر نفت نیجریه و رییس هیات نمایندگی این کشور در اوپک از آمادگی کشورش برای کاهش تولید نفت خبر داد.

نیجریه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد
کد خبر: 398355
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۴:۰۱:۵۸

اعتمادآنلاین| به گزارش نشریه "تایمز" وزیر نفت نیجریه در اظهاراتی با اشاره به نشست فوق العاده اوپک که پنجشنبه برگزار خواهد شد گفت ، کشورش آماده است که در توافق با دیگر کشورهای صادر کننده نفت برای کاهش میزان تولید و تحکیم و ثبات بازار نفت همکاری کند.

وی تصریح کرد در نشست فوق العاده اوپک که پنجشنبه 9 آوریل برگزار می شود، آماده است در رایزنی با دیگر کشورهای عضو اوپک مواضعی در جهت منابع کوتاه مدت و بلند مدت کشورهای تولید کننده نفت اتخاذ کند.

وزیر نفت نیجریه افزود کشورش همواره با دیگر اعضای اوپک و بویژه اعضای کلیدی این سازمان برای حفظ تعادل در بازار نفت همکاری نزدیک داشته است.

وی گفت ثبات اقتصاد نیجریه و نیز ثبات اقتصاد جهانی به سیاست های اوپک و شرکای بزرگ آن در اوپک پلاس بستگی دارد.

"سیلوا" گفت نیجریه همچون دیگر کشورهای جهان تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا قرار دارد و برای هرگونه فداکاری آماده است تا ثبات به بازار نفت بازگردد و از بروز یک بحران اقتصادی در جهان جلوگیری شود.

پیش از این قرار بود نشست فوق العاده وزیران نفت کشورهای عضو اوپک و اوپک پلاس دوشنبه برگزار شود که به تعویق افتاد.

براساس برنامه ریزی بعمل آمده ، این نشست قرار است پنجشنبه 9 آوریل ( 21 فروردین ) برگزار شود.

در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیرآن بر اقتصاد جهانی ، بهای نفت بشدت کاهش یافته است. تا کنون کشورهای صادر کننده نفت نتوانسته اند به توافقی در زمینه کاهش تولید نفت برای حفظ ثبات بازار دست یابند.

این در حالی است که واشنگتن نیز از کاهش شدید بهای نفت بسیار ناخرسند است تا حدی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز شنبه در پی تداوم اختلافات میان روسیه و عربستان که به سقوط بهای جهانی نفت انجامید، در خصوص کاهش میزان تولید نفت گفت: اگر عربستان و روسیه به سرعت تولید خود را کاهش ندهند، تعرفه‌ها یکی از ابزارهای موجود هستند و تهدید کرد که این کار باعث شکاف عمیق میان واشنگتن با متحد اصلی خود (عربستان) در خاورمیانه خواهد شد.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا گزارش داد مقامات آمریکا و کانادا در حال بحث و گفتگو در مورد اعمال تعرفه بر واردات نفت عربستان سعودی و روسیه هستند در صورتی که دو عضو گروه اوپک پلاس به سرعت پیرامون کاهش سطح تولید به توافق نرسند.

جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا بزرگترین استان تولید کننده نفت کانادا نیز به فایننشال تایمز گفت که وی در مورد تعرفه‌ها با واشنگتن بحث و گفت وگو کرده است، زیرا ظاهراً یک توافق جهانی برای کاهش تولید به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها