کد خبر: 397826
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۰۷:۵۹
| |

نخست وزیر اسپانیا بر ایجاد طرح مارشال برای ریکاوری از بحران کرونا تاکید کرد

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا اظهارات اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی را بار دیگر مطرح کرده که روز پنجشنبه گذشته خواستار یک بودجه جدید اتحادیه اروپا به شکل طرح مارشال شده بود تا به ریکاوری اروپا از این بحران ویروسی کمک کند.

نخست وزیر اسپانیا بر ایجاد طرح مارشال برای ریکاوری از بحران کرونا تاکید کرد
کد خبر: 397826
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۰۷:۵۹

اعتمادآنلاین| نخست‌وزیر اسپانیا در حالی به یک روزنامه آلمانی گفته که اروپا به بدهی متقابل و یک "طرح مارشال" مشترک برای ریکاوری از بحران‌های اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا نیاز دارد که آلمان درخواست‌ها برای ایده جمع‌آوری بدهی را رد کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران اتحادیه اروپا پس از آن سیاستگذاران خود را به یافتن راهی جدید برای تامین مالی ریکاوری از بحران این ویروس همه‌گیر موظف کرده‌اند که آلمان و هلند درخواست‌ها از سوی فرانسه، ایتالیا و اسپانیا را برای ایجاد یک ابزار مشترک بدهی رد کردند.

آلمان در کنار سایر کشورها نیز مدت‌هاست که با ایجاد یک بدهی مشترک با سایر کشورهای اروپایی مخالف است و می‌گوید که این مساله کشورهای دیگر را از پیگیری اصلاحات زیرساختی و متوازن کردن بودجه‌هایشان باز می‌دارد.

هلگه برائون، رئیس دفتر صدراعظم آلمان در برلین به روزنامه فرانکفورت آلگماینه چاپ یکشنبه گفت، مسئولیت و کنترل باید تراز شود.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا همچنین اظهارات اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی را بار دیگر مطرح کرده که روز پنجشنبه گذشته خواستار یک بودجه جدید اتحادیه اروپا به شکل طرح مارشال شده بود تا به ریکاوری اروپا از این بحران ویروسی کمک کند.

طرح مارشال یک برنامه کمک‌رسان بود که از سوی آمریکا در 1948 به منظور کمک به کشورهای اروپای غربی به منظور ریکاوری پس از جنگ دوم جهانی مطرح شد.

سانچز گفت: در یک بازه متوسط، اروپا به یک مکانیسم جدید برای بدهی متقابل نیاز دارد. اگر این ویروس در مرزها متوقف نشود، مکانیسم‌های مالی هم نمی‌توانند آن را متوقف کنند.

در همین حال، تیری برتون، کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا و پائولو جنتیلونی، کمیسیونر اقتصاد اروپا به این روزنامه آلمانی گفتند که اروپا باید یک صندوق مالیات اروپایی ایجاد کند تا بتواند اوراق بلندمدت را برای پرداخت به منظور ریکاوری از این ویروس همه گیر منتشر کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها