کد خبر: 397380
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۵۲:۵۸
| |

حماس بار دیگر خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک بار دیگر از مقامات عربستان سعودی خواستار آزادی فلسطینی‌هایی شد که توسط آل سعود بازداشت شده‌اند.

حماس بار دیگر خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد
کد خبر: 397380
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۵۲:۵۸

اعتمادآنلاین| حماس روز شنبه در بیانیه‌ای که بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داد، با اشاره به بازداشت «محمد الخضری» از اعضای این جنبش و «هانی» فرزندش همراه با ده‌ها فلسطینی‌ دیگر توسط مقامات عربستان سعودی از یکسال پیش افزود: باتوجه به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و خطرات این بیماری برای برادران دستگیر شده و افزایش رنج خانواده‌هایشان ما از مقامات عربستان سعودی می‌خواهیم که همه بازداشت شدگان را آزاد کنند.

حماس اضافه کرد: بازداشت شدگان تخلفی مرتکب نشده‌اند و تنها برای زنده نگه داشتن پرونده فلسطین و حمایت و پشتیبانی قانونی از آن در راستای وظیفه ملی تلاش کرده‌اند زیرا فلسطین مسئله اصلی امت اسلام است.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اضافه کرد: بنابر این مایه تاسف است که عربستان سعودی از موضع حامی این امر مقدس و مبارک به محدود کردن فلسطین و فرزندان و حامیانش تغییر مسیر داده است.

مقام‌های حماس پیشتر اعلام کرده بودند که شماری از اعضای وابسته به این جنبش به دست نیروهای امنیتی عربستان سعودی دستگیر شدند.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی این جنبش نیز روز سوم فروردین امسال از پادشاه عربستان سعودی خواسته بود که به دلیل شیوع کرونا و خطر ابتلای فلسطینیان زندانی در عربستان به این ویروس، آنها را آزاد کند.

در همین ارتباط، خانواده‌های فلسطینیان زندانی در عربستان خواستار آزادی فرزندان خود شده و تأکید کردند که اتهامات وارده به آنها از سوی این کشور، واهی است.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها