نیوزیلند ظرف 48 ساعت قرنطینه می‌شود

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، نیوزیلند هم به مدت چهار هفته قرنطینه اعلام کرده است تا از تبعات این ویروس همه‌گیر بکاهد.

نیوزیلند ظرف 48 ساعت قرنطینه می‌شود
کد خبر: 396001
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ ۱۰:۴۶:۳۹

اعتمادآنلاین| جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور مقرر شده است تا از روز چهارشنبه مدت چهار هفته قانون منع رفت و آمد اجرا شود تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود.

نخست‌وزیر نیوزیلند با اشاره به اینکه این کشور که پنج میلیون جمعیت دارد، گفت کشورش تقریبا از شیوع گسترده این بیماری در امان مانده و تاکنون 102 تن به این بیماری مبتلا شده و هیچ شخصی فوت نکرده است.

او با اشاره به اینکه آخرین آمارها نشان می‌دهند که این ویروس در این کشور وجود دارد، تأیید کرد که افرادی که مبتلا شده‌اند همگی از کشورهای دیگر نیامده بودند.

جاسیندا آردرن همچنین بیان کرد که احتمال افزایش آمار بیماران زیاد است و ممکن است طی پنج روز به دو برابر برسد و اگر جلوی آن را نگیرند سیستم بهداشتی آن‌ها توانایی پاسخگویی به بیماران را نخواهد داشت و هزاران نیوزیلندی فوت خواهند کرد.

نخست‌وزیر نیوزیلند با اشاره به اینکه ممکن است بدترین حالت رخ دهد و نتوانند در مقابل آن ایستادگی کنند، گفت:‌ شاید این بدترین آمار در تاریخ نیوزیلند باشد و من نمی‌خواهم درباره این مسئله خطر کنم.

قرار است از روز چهارشنبه نیوزیلند به حالت مرحله چهار هشدار بهداشتی برسد که بالاترین مرحله در این کشور است و بدان معناست که تمامی مدارس و فروشگاه‌های غیرضروری می‌بایست ظرف 48 ساعت آتی تعطیل کنند و مردم کشور باید در خانه‌هایشان به مدت چهار هفته بمانند. تمام مدارس از سه‌شنبه تعطیل می‌شوند. رستوران‌ها، کافه‌ها و سینماها هم تعطیل می‌شوند.

ارتش نیوزیلند هم به اجرای منع رفت و آمد کمک خواهد کرد. از طرفی بانک مرکزی نیوزیلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد یک طرح خرید اوراق قرضه به مبلغ 30 میلیارد دلار نیوزیلند (15.7 میلیارد یورو) ارائه خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها