کد خبر: 393906
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۵:۰۵:۲۷
| |

آنکارا: گفت‌وگوها با روسیه درباره ادلب، سازنده است

وزارت دفاع ترکیه با مثبت خواندن گفت‌وگوها با هیأت روسی درباره ادلب، از تداوم جلسات مباحثه خبر داد.

آنکارا: گفت‌وگوها با روسیه درباره ادلب، سازنده است
کد خبر: 393906
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۵:۰۵:۲۷

اعتمادآنلاین| در ادامه تلاش‌های ترکیه برای مجاب کردن روسیه به همراهی با این کشور در موضوع ادلب، وزارت دفاع این کشور از تداوم مذاکرات با مسکو خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ترکیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات به هیأت نظامی روسی درباره ادلب، در فضایی مثبت و سازنده ادامه خواهد یافت.

این بیانیه همچنین به ارائه آماری از نتایج عملیات‌های نظامی ترکیه پرداخت. بر این اساس 155 عنصر مسلح طی ماه گذشته در جرین عملیات «جشمه صلح» در شمال سوریه از پای درآمدند.

به نوشته آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در جریان پاکسازی ارتش و نیروهای مسلح از اعضای جنبش «فتح‌الله گولن» - واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه - 19075 نظامی از زمان وقوع کودتای نافرجام اخراج شده و 5181 نظامی نیز در محاکمه هستند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز امروز با «بن والاس» همتای انگلیسی خود، که به آنکارا سفر کرده، درباره مسائل امنیتی و نظامی منطقه، مخصوصا موضوع استان ادلب دیدار و رایزنی کرد.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم4 سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف 7 روز آینده تصمیم‌گیری شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها