کد خبر: 393836
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۲:۳۹:۴۸
| |

سوریه زمان افتتاح جاده بین‌المللی «ام 4» را اعلام کرد

وزیر حمل‌و‌نقل سوریه اعلام کرد، به محض اجرایی شدن توافق مسکو، این وزارت‌خانه آماده افتتاح جاده حلب-لاذقیه و بهره‌برداری از آن است.

سوریه زمان افتتاح جاده بین‌المللی «ام 4» را اعلام کرد
کد خبر: 393836
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۲:۳۹:۴۸

اعتمادآنلاین| علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه تأکید کرد، این وزارت‌خانه توانست جاده بین‌المللی حلب - لاذقیه معروف به M4 را در مناطقی که ارتش سوریه آزاد کرده، برای بهره‌برداری آماده کند. وزارت حمل و نقل سوریه منتظر پایبندی دولت ترکیه به اجرای توافق مسکو است تا وضعیت جاده‌های کشور را برای استفاده و تردد بهبود ببخشد.

او با بیان اینکه جاده حلب - لاذقیه به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است و مسافت میان دو استان را کوتاه می‌کند، تأکید کرد، این جاده استراتژیک از طریق بندر لاذقیه، عراق را به آب‌ها متصل می‌کند و به همین دلیل انتقال کالا به راحتی و سهولت انجام می‌شود.

پیش از این استان لاذقیه اعلام کرد، خاک‌ریزها و ایست‌های بازرسی موجود در جاده حلب - لاذقیه تا پل کفریا برداشته شده است و تلاش‌ها برای از بین بردن موانع از جمله بازماندگان تروریست‌ها ادامه دارد.

همچنین فارس الشهابی، عضو پارلمان و رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع سوریه نسبت به توقف پروازهای بسیاری از کشورها از طریق فرودگاه بین‌المللی واکنش نشان داد و اعلام کرد، به محض باز شدن فرودگاه بین‌المللی حلب، تمامی فرودگاه‌های جهان بسته شدند.

به دلیل ترس از انتشار ویروس کرونا، بسیاری از کشورها پروازهایشان را لغو و مرزهای زمینی و هوایی خود را بستند.

پیش از این هم علی حمود، وزیر راه و ترابری سوریه از وجود برنامه‌ای برای اداره پروازها از فرودگاه بین‌المللی حلب خبر داده بود که 19 فوریه بازگشایی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها