کد خبر: 393803
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۱:۴۶:۲۲
| |

نخست‌وزیر نیوزیلند به‌مناسبت سالگرد حادثه «کرایست‌چرچ» سخنرانی کرد

نخست‌وزیر نیوزیلند در کنفرانسی رسانه‌ای در نزدیکی محل تیراندازی مرگبار علیه مسلمانان گفت ملت نیوزیلند از زمان وقوع این حادثه به‌طور بنیادین تغییر کرده‌اند و دیگر نباید مقابل نژادپرستی و قلدری ساکت بمانند.

نخست‌وزیر نیوزیلند به‌مناسبت سالگرد حادثه «کرایست‌چرچ» سخنرانی کرد
کد خبر: 393803
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۱:۴۶:۲۲

اعتمادآنلاین| «جاسیندرا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند در آستانه برگزاری مراسم سالگرد تیراندازی کور علیه نمازگزاران گفت، مردم کشورش از زمان وقوع این حادثه به‌طور اساسی تغییر کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آردرن در نشستی رسانه‌ای در کرایست‌چرچ گفت: «پس از یک سال، باور دارم که مردم نیوزیلند به طور بنیادین تغییر کرده‌اند. چالش پیش روی ما این است که در هر روز زندگی و هر موقعیتی که شاهد قلدری، آزار، نژادپرستی و تبعیض بودیم، به‌عنوان یک ملت آن را با صدای بلند اعلام کنیم».

امروز صدها مسلمان نیوزیلندی جهت اقامه نماز جمعه در دو مسجدی که سال گذشته در آن‌ها فردی با گشودن آتش بر روی نمازگزاران، جان 52 نفر را گرفت گرد آمدند. همچنین شمار زیادی نیز نماز جمعه را در مرکز اجتماعات کرایست‌چرچ برگزار کردند و یاد قربانیان این حمله مرگبار را گرامی داشتند.

شمار زیادی از مردم نیوزیلند با گذاشتن دسته‌ گل و نامه در مقابل مسجد «النور»، یکی از دو مسجدی که حمله نژادپرستانه سال گذشته در آن رخ داد، با جامعه مسلمان این کشور ابراز هم‌دردی کردند.

آردرن در سخنرانی خود از پاسخ جهان به این حمله قدردانی کرد و گفت پس این حادثه دلخراش بیش از 60 هزار سلاح از سطح کشور جمع‌آوری شدند.

آردرن گفت مراسم بزرگ دیگری جهت بزرگداشت قربانیان این حادثه تروریستی روز یکشنبه برگزار خواهد شد اما ممکن است بسته به وضعیت شیوع ویروس کرونا لغو شود.

با توجه به تهدیدادی که هفته گذشته درخصوص حمله مجدد به مسحد النور صورت گرفته بود، مراسم بزرگداشت قربانیان تیراندازی کرایست‌چرچ تحت تدابیر امنیتی برگزار شد.

خواهر یکی از قربانیان این حادثه که در این مراسم شرکت داشت، گفت تمامی روزهای زندگی خود را با عواقب این تیراندازی مرگبار سپری می کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها