کد خبر: 391245
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۰۸:۵۰:۳۷
| |

اردوغان عازم «مسکو» شد

رئیس‌جمهور ترکیه برای دیدار با همتای روس خود و گفتگو درباره اوضاع ادلب سوریه راهی مسکو شد.

اردوغان عازم «مسکو» شد
کد خبر: 391245
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۰۸:۵۰:۳۷

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای دیدار با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، راهی مسکو شد تا دو طرف درباره اوضاع پرتنش ادلب سوریه گفتگو کنند.

این دو رئیس‌جمهور امروز در مسکو دیدار خواهند کرد تا سر کاهش تنش در ادلب که دو کشور را تا مرز تقابل رودررو در سوریه پیش برده است، بحث و گفتگو کنند. اردوغان در خصوص این سفر گفت به دنبال آن خواهد بود که پوتین را برای دستیابی به یک آتش‌بس سریع در ادلب متقاعد سازد. او گفت «امیدوارم به سرعت آتش‌بس به دست آید.»

با بالا گرفتن تنش‌ها در استان ادلب سوریه که در شمال غرب این کشور واقع شده است، رئیس‌جمهور ترکیه از اروپایی‌ها خواسته است از اقدامات او در سوریه حمایت کنند و برای اعمال فشار بیشتر بر سران اروپایی مرز‌های کشور خود را به روی مهاجران باز کرده است تا مهاجران راهی اروپا شوند.

از چندی پیش عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، آغاز شده است. ترکیه با این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود می‌کوشد با حضور نظامی در این منطقه مانع عملیات پاکسازی ارتش سوریه در ادلب شود. آنکارا می‌خواهد ارتش سوریه این حملات را متوقف کند و به پشت خطوط توافق شده در سال 2018 که در سوچی روسیه به دست آمد، برگردد.

خبرگزاری فرانس 24 در ادامه نوشت ترکیه مدت‌هاست که از برخی گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند، اما اولویت آن در حال حاضر به عقب راندن نیرو‌های سوریه از منطقه‌ای است که قرار بود منطقه کاهش تنش باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها