کد خبر: 391134
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۰۹:۲۸
| |

کمیته انتخابات اسرائیل زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات کنست را اعلام کرد

کمیته مرکزی انتخابات اسرائیل اعلام کرد نتایج نهایی انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) به صورت رسمی در 10 مارس 2020 منتشر می‌شود.

کمیته انتخابات اسرائیل زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات کنست را اعلام کرد
کد خبر: 391134
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۰۹:۲۸

اعتمادآنلاین| این کمیته اعلام کرد که پیش بینی می‌شود نتایج تا آن تاریخ تغییری جزئی کند.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که رأی دهندگان در خصوص آراءشان در دوشنبه شب ارائه دادند، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بیشترین تعداد کرسی‌ها را در انتخابات پارلمان اسرائیل به دست آورده است.

پیشتر کمیساریای انتخابات اسرائیل بسته شدن مراکز رای گیری و آغاز روند شمارش آراء را اعلام کرد. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، نتایج اولیه نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو از طرف‌های دیگر در این انتخابات پیشی گرفته است. نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد که راست‌گراهای اسرائیلی نزدیک به 60 کرسی و چپ‌گراها نزدیک به 50 کرسی را به دست می‌آورند و فهرست مشترک عربی نیز 15 کرسی را از آن خود خواهد کرد.

این در حالی است که ایمن العوده، رئیس فهرست عربی در پارلمان اسرائیل پیشتر گفته بود که فلسطینی‌ها از طریق کنار زدن بنیامین نتانیاهو، بر طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیروز می‌شوند.

عوده گفته بود که حضور فهرست مشترک عربی برای پیروزی بنی گانتس، رقیب نتانیاهو در انتخابات نیست، بلکه یکی از ماموریت‌های فهرست مشترک سرنگون کردن نتانیاهو است و این فهرست با به دست آوردن 16 کرسی، به صورت خودکار باعث کنار زدن نتانیاهو می‌شود.

در همین حال، شبکه روسیا الیوم گزارش داد که نتایج انتخابات کنست بعد از بررسی 99 درصد از آراء، نشان می‌دهد که هیچ کدام از طرف‌های اسرائیلی نمی‌تواند یک ائتلاف دولتی را تشکیل دهند.

بعد از شمارش 99 درصد آراء، نتیجه اینگونه اعلام شده است:

لیکود: 35 کرسی

آبی- سفید: 32 کرسی

فهرست مشترک عربی: 15 کرسی

شاس: 9 کرسی

لیبرمن- کارگر گیشر میرتس- یاهدوت هاتوراه: هفت کرسی برای هر حزب

در جهت راست: 6 کرسی

شبکه پخش اسرائیلی کان سه شنبه شب گزارش داد که روون ریولین، رئیس اسرائیل با توجه به نتایج انتخابات کنست، امکان مکلف نکردن هیچ یک از بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی -سفید برای تشکیل دولت و انتقال اختیار این امر به صورت مستقیم به کنست را بررسی می‌کند.

بر اساس قانون اسرائیل، در صورتی که دولت پس از دادن فرصت به نامزدهای دو فراکسیون‌ بزرگ‌تر در کنست تشکیل نشود، این ماموریت به کنست واگذار می‌شود و بدین ترتیب، هر عضوی می‌تواند ماموریت تشکیل دولت را برعهده بگیرد، به این شرط که تایید 61 نماینده از میان 120 نماینده را به دست آورد. در صورتی که این عضو کنست نتواند این ماموریت را طی 21 روز به انجام برساند، کنست منحل شده و انتخابات جدیدی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها