کد خبر: 390008
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۷:۳۷:۰۰
| |

انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی آغاز شد

در پی ناکامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف با دیگر احزاب به منظور تشکیل کابینه، انتخابات پارلمانی این رژیم امروز آغاز شد.

انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی آغاز شد
کد خبر: 390008
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۷:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری فرانسه از بازگشایی حوزه‌های رأی‌گیری برای برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد. این انتخابات سومین انتخابات در فلسطین اشغالی در یک سال (شمسی) گذشته است.

در یک سال اخیر رژیم صهیونیستی با بحرانی به نام بحران انتخابات مواجه شده است. پس از حمله سال 97 حماس به سرزمین‌های اشغالی، برخی از شخصیت‌های جنگ‌طلب مانند آویگدور لیبرمن از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، خارج و کابینه او را از اکثریت انداختند.

این مسئله منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در فروردین 98 شد. در این انتخابات دو رقیب به نام نتانیاهو و بنی گانتس حضور داشتند که در نهایت هیچ کدام موفق به تشکیل ائتلاف با حضور 61 نماینده از 120 نماینده پارلمان اسرائیل نشدند و انتخابات زودهنگام دوم در شهریور ماه 98 برگزار شد و باز نتیجه انتخابات به تشکیل کابینه منجر نشد.

در نهایت در پی این شکست‌های پی‌در پی در ایجاد ائتلاف برای تشکیل کابینه، قرار بر این شد انتخابات سوم زودهنگام در فلسطین اشغالی برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها